מעניין

לא רק לאנמיים: זו הסיבה שכדאי לכם לצרוך יותר כבד

אנמיים גילו את הכבד מזמן, אך מהי הבשורה שהוא מביא עמו למי שאינו אנמי?

אא

האנמיים כבר מזמן יודעים שאם הם מרגישים קצת חולשה, הפיתרון הטוב ביותר לקבל 'בוסט' של אנרגיה לגוף הוא הכבד. אבל גם עבורכם שאינכם סובלים מאנמיה, הכבד יכול לתרום דבר או שניים. 

ויטמין B12

כבד הוא אחד המקורות הכי טובים ל-B12, שכידוע משפיע בצורה ישירה על ייצור כדוריות דם אדומות, החיוניות למספר תפקודים בגופנו. כך שאם אתם פחות ב'קטע' של לצרוך את הויטמין באמצעות כמוסות, פשוט תאכלו קצת יותר כבד. 

חלבון 

הכבד הוא גם מקור עשיר לחלבון ויש בו 16 גרם חלבון למנה ממוצעת. 

ויטמין B9

האם ידעתם שהויטמין הזה אחראי בין היתר על ייצור ושימור של תאים חדשים, למשל אלו שנוצרים בגוף האישה כשהיא בהריון? הויטמין הזה הוא אחד החשובים שיש, היות והוא מסייע על שמירה של העובר. 

נחושת

כמה פעמים באמת חקרתם על משמעות הנחושת לגופכם? אולי תופתעו לדעת אך הכבד מכיל רמות גבוהות של נחושת - מינרל שחיוני לא רק לחידוש רקמות הגוף שלנו אלא אף לייצור ברזל. 

אחרון אחרון חביב - ויטמין A

חוץ מזה שהוא מעודד ראייה מפוקסת וטובה יותר, האם ידעתם שהויטמין הזה משפיע בצורה ישירה על מערכת הרבייה ותהליכי הגדילה שלנו? אם אתם או ילדיכם אוכלים תזונה בריאה שיש בה מספיק מהויטמין הזה, אתם לא צריכים ליטול תוסף - אבל, ופה האבל הגדול: עודף או חוסר של הויטמין, שניהם יכולים להיות קטלניים באותה מידה. 

חוסר בויטמין A בקרב ילדים עשוי לגרום למחלות קשות ואף לתמותה, אם כי זו תופעה שכמעט ולא מתרחשת בתרבות המערבית. 

מחקר שנערך על ידי חוקרים מארה"ב מצא כי 97% מפעוטות שקיבלו ויטמינים - קיבלו רמה מוגזמת מדי. רמה מוגזמת מדי של הויטמין אצל מבוגרים יכולה לגרום לטשטוש בראייה, כאבי ראש ועצמות, כאבי שרירים וחולשתם, סידן גבוהה מדי ובריחתו מהעצמות, נזק בכבד, הקאות ושלשולים ועוד. 

תגיות:כבדיתרונותאנמיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה