הידברות לנוער

הידברות לנוער: חברים לפעמים מאכזבים. איך מתמודדים?

החברה הטובה אמרה מילה ממש לא במקום; החברים עשו משהו שלגמרי לא ציפינו לו, וזה פגע – מה עושים כשנפגעים מחברים, ומרגישים מאוכזבים מהם?

  • כ"ח תשרי התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפעמים החברים פגעו והתנהגו לא כמו שציפינו, לפעמים חבר קרוב שסמכנו עליו עשה מעשה שהפתיע אותנו לרעה או אמר משהו שהכאיב לנו. וזה באמת לא נעים, ומאכזב. הסיטואציה הזו היא משהו שכל בן אדם עובר. אין אף אחד שלא הרגיש מפעם לפעם בחייו תחושת אכזבה מהאנשים סביבו. רגעים של אכזבה הם חלק בלתי נפרד מהחיים. כולנו עוברים את זה.

אבל איך אפשר להתמודד עם הפגיעה? התשובה לכך טמונה בשלוש מילים שדוד המלך אומר – "חטאתי נגדי תמיד" (תהילים). כאן דוד המלך בעצם אומר שהוא זוכר את הרגעים הפחות מוצלחים שהיו לו. אפילו דוד המלך, שהגיע לדרגות רוחניות שאנחנו בכלל לא יכולים לתפוס, אומר על עצמו שהוא זוכר את הרגעים הלא כל כך מזהירים שהיו לו. ואם דוד המלך אומר את זה, זה בא להגיד לנו שגם אנחנו צריכים לזכור שאנחנו לא מושלמים, גם אנחנו עושים טעויות ולא תמיד מתנהגים בדיוק כמו שצריך. כולנו בני אדם, ולטעות זה חלק בלתי נפרד מהחיים.

שלמה המלך, החכם באדם, אומר "אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא" (קהלת). גם התנ"ך מתאר חטאים שאירעו, ולא מסתיר אף את הנפילות של אנשים גדולים. זה מראה לנו שטעויות הן חלק בלתי נפרד מהחיים, וגם אנשים טובים, ושאנחנו אוהבים והם אוהבים אותנו, עושים טעויות. אם מסתכלים על הדברים ככה, אפשר להגיע למבט יותר סלחני ומבליג כלפי הטעויות של החברים שלנו. כשמבינים את זה קל יותר להשאיר את הפגיעה מאחורה ולעבור הלאה, או לשוחח עם האחר על הפגיעה ממקום יותר מבין וסולח, ולא להיגרר למריבות.

גם כדאי לזכור שלפעמים אחרים אומרים או עושים דברים בלי שהם מודעים לכמה שזה פגע בנו, וכדאי להגיד זאת לצד הפוגע כדי להוריד את זה מהלב.
ויש מקרים שאחרים פוגעים בנו, אבל זה מגיע מתוך דברים נפשיים שעוברים עליהם וזה מתבטא ביחס לא נעים כלפי הסביבה. זאת אומרת שהפגיעה מגיעה מתוך חולשה ולא מרוע, אלא מזה שמשהו עובר על הבן אדם, וזה גורם לו להתנהגות הזו. וכאן אפשר לנסות להרגיש יותר חמלה ורחמים לאחר, שיעזרו לנו לסלוח להם.

תגיות:הידברות לנוערחבר'ה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה