חדשות בארץ

בג"ץ דחה את העתירות נגד ההסכם הימי עם לבנון

שופטי בג"ץ דחו פה אחד את העתירות שהוגשו נגד הסכם הגבול הימי עם לבנון. ההסכם צפוי להיחתם בימים הקרובים, לאחר שיאושר על ידי הממשלה

(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:06)

בג"ץ דחה הבוקר (ראשון) פה אחד את העתירות שהוגשו נגד הסכם הגבול הימי עם לבנון. שלושת השופטים – הנשיאה אסתר חיות, עוזי פוגלמן ונעם סולברג – פרסמו את ההחלטה מבלי לצרף לה נימוקים, ואלו יינתנו במועד אחר.

העתירות, שהוגשו על ידי פורום קהלת, ארגון לביא ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, ביקשו מבית המשפט לחייב את הממשלה להביא את ההסכם לאישור הכנסת ולמשאל עם. בעקבות דחיית העתירות, הממשלה צפויה להתכנס במהלך השבוע כדי לאשר את ההסכם.

מפורום קהלת נמסר כי "בדיון בבג"ץ ביום חמישי נותרו סימני שאלה גדולים ביחס לחוקיות ההסכם שלא קיבלו כל מענה מצד נציגי הממשלה. ציפינו כי בית המשפט העליון ידרוש הסברים והבהרות. נמתין לפרסום ההנמקות".

בן גביר מסר בתגובה: "שוב בג"ץ בהחלטה לא מפתיעה, שמגלמת את העיקרון בו הוא דבק במשך שנים: ממשלת ימין - התערבות בכל צעד ושעל. ממשלת שמאל - לא מתערבים במדיניות הממשלה. גם את זה נתקן בממשלת ימין שנקים בעזרת השם לאחר הבחירות".

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב: "בג"ץ דחה את העתירות בלי נימוקים. למי שהיה ספק, מפלגת בג"ץ כבר הודיעה מי יושב איתה בקואליציה".

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המקורב לחיזבאללה, דיווח בסוף השבוע כי החתימה על ההסכם צפויה להתקיים ביום רביעי או ביום חמישי. על פי הדיווח, החתימה תיערך ככל הנראה בעיירת הגבול הלבנונית נאקורה. לא ייערך טקס משותף למשלחות של ישראל ולבנון, ונציגי שתי המדינות יחתמו על ההסכם בחדרים נפרדים. נציגים מטעם הממשל האמריקני בהובלתו של המתווך עמוס הוכשטיין ונציגים מטעם האו"ם יצטרפו לשתי המשלחות במעמד החתימה הנפרד.

תגיות:לבנוןבג"ץההסכם הימי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה