חדשות בארץ

איבד את אביו בפיגוע – וחיסל חוליית מחבלים מארגון הטרור "גוב האריות"

בן 3 בלבד היה יהונתן עוזרי כאשר חווה את האובדן הכבד: אביו נתנאל הי"ד נרצח בפיגוע טרור אכזרי. יממה לאחר ראש השנה חיסל עם חבריו חוליית מחבלים

  • כ"ה תשרי התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

סמ"ר יהונתן עוזרי, לוחם סיירת גולני, שכל את אביו נתנאל הי"ד בפיגוע טרור שהתרחש לפני 20 שנה. יהונתן שם לו למטרה למנוע ממשפחה נוספת לחוות את השכול הכבד, ועמד במשימה: יממה לאחר ראש השנה חיסל עם חבריו חולית מחבלים מארגון הטרור "גוב האריות", שתכננה לפגוע בישראלים.   

הסיכול התרחש, כאמור, יממה לאחר ראש השנה, כאשר חולית טרור יצאה משכם על מנת לבצע פיגוע ירי לעבר ישראלים בשומרון. באותו לילה יצאו לוחמי סיירת גולני לגזרה המתוחה, והמתינו לחוליה.

יהונתן, אחד מהלחמים, סיפר ל-ynet על אשר אירע. "ידענו שיש חוליה שיורה על הר ברכה באופן קבוע. יצאנו למארב מול הר ברכה. הכל היה שקט. בשעה 03:30 אני יורד מהשמירה ומחליף אותי לוחם אחר. עשר דקות אחר כך מגיע אופנוען. הוא חנה ממש מתחתינו, כיבה את האופנוע וסרק את האזור במשך כמה שניות. הבנתי שמשהו מתרחש. העברתי תדרוך לכוח ועליתי בקשר מול הכוח השני שלנו. ואז האופנוען חוזר בחזרה ומביא איתו רכב. הוא יורד מהאופנוע ונעמד ליד הנהג, אומר לו משהו. לפתע הדלת האחורית נפתחת. אני מזהה מישהו גדול עם נשק וכוונת ארוכה.

"עכשיו יש לך פה דילמה בראש", סיפר יהונתן על הרגעים הדרמטיים. "האופנוען והחוליה ממש עלינו. מישהו מזיז משהו, או עושה רעש קטן, והם מתחילים לירות לעברנו. ברגע שאני רואה את החמוש נעמד עם הנשק, אני נותן פקודת מכת אש ויורה שני כדורים לעברו. הוא נופל בחזרה לתוך הרכב ומת. יריתי פעמיים גם על האדם שישב מאחור, שנפצע, וגם על האופנוען. פגעתי במכל דלק והאופנוען נשרף. שני מחבלים שתכננו לירות - נהרגו".

יהונתן שמח על כך שמנע ממשפחה נוספת לחוות את השכול. "אני מכיר את הכאב ויודע מהו שכול במשפחה", אמר. אביו של יהונתן נרצח כאשר היה זה האחרון בן 3 בלבד. המשפחה התגוררה אז במאחז ליד שכונת גבעת החרסינה בקריית ארבע. המחבלים, חברי חמאס, הגיעו לבית המשפחה שסיימה לסעוד את סעודת השבת, כשהם בבגדים אזרחיים. הם דפקו על הדלת, קראו לנתנאל בצרפתית. הוא ניגש לפתוח את הדלת. הם ירו בו מטווח קצר והרגו אותו. בבית היו באותה שעה אשתו של הנרצח ו-5 ילדיהם, ביניהם יהונתן, וכן אורחים נוספים. המחיר היה כבד, אך בחסדי שמים בני המשפחה ניצלו מטבח כאשר האורחים שלפו את נשקיהם וירו במחבלים.

"האובדן תמיד נוכח, אבא הוא דמות חשובה. כל בן אדם צריך אבא בחיים", שיתף יהונתן. "אבל לומדים לדבר איתו גם בלי לראות אותו". 

תגיות:מחבליםצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה