חדשות בארץ

פצוע קל בפיגוע ירי בבית אל, עשרות הרוגים בפיצוץ מכרה בטורקיה: סיכום חדשות השבת

זינוק נוסף במחירי הדירות, פוטין הורה להעביר מפציצים גרעיניים נוספים סמוך לגבולות עם פינלנד ונורבגיה. כל מה שחשוב לדעת

אא

גל הטרור: מחבלים פתחו אמש (ליל שבת) באש לעבר היישוב בית אל שבבנימין. צעיר יהודי כבן 25 שישב בסוכה בחצר ביתו נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. לוחמי צה"ל הגיבו באש וחיסלו את אחד המחבלים, פעיל חמאס כבן 23 שהיה כלוא בעבר בישראל בגין מעורבות בפעילות טרור. בתום מצוד של מספר שעות עצרו לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב את המחבל השני, יחד עם שני סייענים נוספים. בביתו של המחבל נמצאו אמצעי לחימה, מדים וחומרי תעמולה.

עשרות פלסטינים התפרעו היום בכפר קראוות בני חסן, סמוך לאריאל, הבעירו צמיגים והשליכו אבנים לעבר כוחות צה"ל. לוחם צה"ל נפצע באורח קל. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ואף עשו שימוש בירי חי לעבר אחד מהמתפרעים שהיה בין מובילי הפרת הסדר האלימה. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על חמישה פצועים, ביניהם שניים במצב קשה.

כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחרי המחבל עודאי תמימי, שביצע לפני שבוע את פיגוע הירי במחסום שועפאט בו נהרגה סמל נועם לזר הי"ד. בתיעוד מתוך המחנה נראו מספר צעירים שגילחו את ראשיהם, בניסיון לחקות את תספורתו של המחבל וככל הנראה להקשות בכך על לכידתו.

יו"ר מרצ זהבה גלאון התייחסה היום להסלמה הביטחונית, וקראה לשר הביטחון בני גנץ "לרסן ולמתן את חיילי צה"ל כדי למנוע את מחיר הדמים". עם צאת השבת הגיב גנץ על הדברים: "אנחנו נמצאים במצב רגיש ביטחונית, שמצריך אחריות גם מנבחרי הציבור בהתבטאויותיהם – כך בנושא נהלי הפתיחה באש, הנקבעים אך ורק על ידי הרמטכ"ל והמפקדים וללא כל מעורבות פוליטית, וכך גם לגבי חוות הדעת הביטחוניות בנושא הסכם המים הכלכליים עם לבנון".

"אף אחד לא קושר את ידי הלוחמים, ואף אחד לא מאשר ירי המנוגד לטוהר הנשק. מול מציאות מורכבת בשטח – יש למפקדי וחיילי צה"ל ולכלל כוחות הביטחון גיבוי מלא לבצע את משימתם, ולספק ביטחון לאזרחי ישראל בנחישות ובמקצועיות".

יוקר המחיה: מדד המחירים לצרכן עלה בחודש ספטמבר ב-0.2% לעומת החודש שקדם לו. בקצב שנתי, האינפלציה עומדת על 4.6%. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו אתמול, מחירי הדירות עלו בחודשים יולי-אוגוסט 2022 ב-1.9% לעומת החודשים יוני-יולי, ובכך השלימו זינוק של 19% בשנה – עליית המחירים השנתית הגבוהה ביותר מזה עשור.

עליות מחירים בולטות נוספות נרשמו בחודש ספטמבר בסעיפים הבאים: הירקות והפירות הטריים עלו ב-3.3%, בריאות ושירותי חינוך עלו ב-1.0% כל אחד, ובסעיפי הדיור, הריהוט והציוד לבית נרשמה עלייה של 0.6% כל אחד.

מלחמת רוסיה-אוקראינה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה להעביר מפציצים גרעיניים נוספים לבסיסים רוסיים הממוקמים סמוך לגבולות עם נורבגיה ופינלנד, כך דיווח הדיילי מייל הבריטי. מניתוח תמונות לוויין עולה, כי בבסיס אולנה שבצפון רוסיה נמצאים כעת 11 מפציצים. בצל החשש משימוש רוסי בנשק גרעיני, הודיעה נאט"ו כי תחל ביום שני בתרגיל המדמה תקיפה בנשק גרעיני.

אסון בטורקיה: לפחות 40 פועלים נהרגו בפיצוץ שאירע אתמול במכרה פחם בצפון המדינה. צוותי ההצלה ממשיכים בניסיונות לחלץ עשרות בני אדם שנלכדו בעומק של מאות מטרים מתחת לאדמה.

תגיות:בני גנץזהבה גלאוןפיגוע ירימדד המחירים לצרכן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה