חדשות בארץ

נתניהו תוקף: "כשנכנעים לנסראללה בלבנון – מקבלים מהומות בירושלים"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ: "ויתרו על נכסים עצומים של ישראל כדי להשיג שקט זמני מנסראללה. כשנכנעים לנסראללה בלבנון – מקבלים מהומות בירושלים". השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הנחה לגייס מיידית ארבע פלוגות מילואים של מג"ב

נתניהו (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)נתניהו (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מתח הערב (חמישי) ביקורת חריפה על הממשלה, וזאת על רקע ההתפרעויות הנרחבות הלילה במזרח ירושלים והסכם הגבול הימי עם לבנון.

בהצהרה מצולמת שהעלה לפייסבוק, אמר נתניהו: "בימים האחרונים אנחנו רואים אובדן שליטה מוחלט, הן בירושלים והן בצפון השומרון. יהודים שעולים לרגל לכותל בחג הסוכות מותקפים על ידי המון פורעים מוסת ומשתולל. אזרחים שלנו מפחדים ללכת ברחובות ירושלים בירתנו. משפחות עם ילדים קטנים עוברות לינץ' בעיר הבירה שלנו".

''אלה מראות שאנו לא יכולים להרשות לעצמנו", הצהיר נתניהו. "יש לכל זה סיבה פשוטה: כשנכנעים לטרור – מקבלים טרור. כשהטרור פוגש חולשה והתרפסות – הוא רק מתגבר. כשנכנעים לנסראללה בלבנון – מקבלים מהומות בירושלים".

"לפיד וגנץ ויתרו על נכסים עצומים של מדינת ישראל כדי להשיג שקט זמני מנסראללה. אז מה יהיה הצעד הבא – מסירת שטחים מירושלים כדי לקבל שקט זמני מהפלסטינים? הסכם הכניעה של לפיד וגנץ לחיזבאללה מקבע משוואה מסוכנת מול הטרור: כשהטרור מאיים – ישראל נכנעת ומתקפלת".

"בניגוד להם, חבריי ואני הוכחנו שאפשר אחרת", הוסיף ראש האופוזיציה. "הבאנו לישראל ארבעה הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערב: שלום תמורת שלום, שלום מתוך עוצמה. לא ויתרנו על שטחים וגז, לא פגענו בביטחון הלאומי שלנו. מה שקיבלנו כאן זה הסכם כניעה שנחתם בחופזה ובחשאיות, תחת סחיטה ואיומים של נסראללה, על ידי ממשלת מעבר חסרת מנדט, ועוד ימים בודדים לפני הבחירות, ללא אישור הכנסת בניגוד לחוק".

מוקדם יותר היום, קיים השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הערכת מצב במטה מחוז ירושלים של המשטרה, בהשתתפות המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, בכירי מחוז ירושלים ואגף המבצעים ונציגי שירות הביטחון הכללי. במהלך הערכת המצב קיבל בר-לב עידכון על ההתפרעויות האלימות במזרח ירושלים.

מלשכתו של בר-לב נמסר, כי הוא "הנחה על גיוס מיידי של ארבע פלוגות מילואים לטובת תגבור הכוחות באזור, לצד ריווח חופש התנועה של תושבי מחנה הפליטים שועפאט – זאת מבלי לפגוע בשיקולי הביטחון וביכולת המבצעית של המשטרה להמשיך ולסכל טרור וכל ניסיון להפרות סדר".

במהלך הערכת המצב אמר בר-לב: "האירועים שהתרחשו אתמול בלילה הם חמורים מאוד, ומשטרת ישראל פעלה בנחישות כדי להשיב את השקט, ועמדה בכך. בניגוד לפרסומים שונים, האירועים היו בשליטת המשטרה, המהומות לא סיכנו את שאר חלקי העיר ולא זלגו מעבר למזרח ירושלים. אירועי החג השונים מתנהלים בעיר כסדרם, רבבות מבקרים פוקדים את הבירה וחופש הפולחן של כל הדתות נשמר. אין לנו כוונה לאפשר לכל גורם שהוא להפר את הסדר ולנקוט באלימות, והשוטרים יפעלו ביד קשה כנגד כל ניסיון שכזה על מנת להבטיח את השקט והביטחון – זאת במקביל להמשך המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע ביום שבת".

"לצד תגבור של כוחות משטרה ומשמר הגבול, בין היתר באמצעות ארבע פלוגות מילואים שיגויסו מיד, הכוונה שלנו היא לרווח את חופש התנועה של תושבי מחנה הפליטים שועפאט, שרובם מבקש להמשיך בחיים רגילים – כל זאת מבלי לפגוע בשיקולים המבצעיים של כוחות הביטחון", הוסיף בר-לב. "אנו מתמודדים גם עם מקרים רבים של הסתה ברשת והפצה של פייק ניוז בדבר מעשים שמדינת ישראל עושה כביכול באזור – אלו כאמור שקרים שאין כל קשר בינם לבין המציאות".

תגיות:יאיר לפידבנימין נתניהועמר בר-לבבחירות 2022ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה