חדשות בארץ

"נס גדול, השם שמר עלינו": ניצול הלינץ’ במזרח ירושלים משחזר

יעקב, שניצל עם בני משפחתו מלינץ' בבית חנינא, שחזר את רגעי האימה: "ברגע שקלטתי את הסכנה, עבר לי בראש שהקב"ה נמצא איתי בכל רגע. זה נתן לי כוחות"

  • י"ח תשרי התשפ"ג
(קרדיט צילום: דוברות המשטרה)(קרדיט צילום: דוברות המשטרה)
אא

יעקב, תושב ירושלים שניצל אמש (רביעי) מלינץ' בבית חנינא שבמזרח העיר כאשר מתפרעים ערבים רגמו את המכונית בה נסע עם בני משפחתו, שחזר הבוקר את רגעי האימה: "מה שהיה היה נס גדול, ממש", אמר בריאיון לכאן ב'. "השם שמר עלינו בצורה שאין מישהו שיכול לשמור כמו שהוא שמר".

"נכנסנו לבית חנינא, לא ידעתי שיש בלגנים. ברגע שהם קלטו שאנחנו יהודים, מישהו סימן עלינו עם קרן לייזר. קלטנו לאן נכנסנו, פתאום כולם הסתערו בצורה מפחידה. ממש כמו חיות, חיות טרף".

"הם התחילו להעיף אבנים בעוצמות", המשיך יעקב לתאר. "האבן עברה את הזכוכית של האוטו ונפלה ליד הרגליים של הילד, ילד בן חמישה חודשים. בנס לא קרה לאף אחד שום דבר. הבן שלי טיפה דימם מהזכוכיות שהתפוצצו לידם".

יעקב ציין כי אחד המתפרעים ניסה להכות באגרופו את הילדה, שישבה מאחור, דרך החלון שהתנפץ: "היא החזירה את הראש פנימה. ניסינו להתקדם עוד כמה מילימטרים, וכל שנייה שומעים פיצוץ ממקום אחר. ברגע שקלטתי את הסכנה, עבר לי בראש שהקב"ה נמצא איתי בכל רגע, וגם עכשיו בזמן הכי מפחיד. זה נתן לי כוחות, כך שלא איבדתי את העשתונות. סובבתי את ההגה ימינה והתחלתי לתמרן שם בין הרכבים".

ההתפרעויות הנרחבות הלילה במזרח ירושלים כללו ירי זיקוקים, יידוי אבנים ובקבוקי תבערה וכן השלכת מטענים. שני קציני משטרה נפצעו באורח קל מרסיסי מטען בשכונת עיסאוויה. 23 מתפרעים נעצרו.

תגיות:ירושליםניסיון לינץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה