חדשות בארץ

חם בטוויטר | סערת פרופ’ אסא כשר: "מרשים לדעת שיש קוד אתי גם לדיקטטורה"

פרופ' אסא כשר, ממנסחי הקוד האתי של צה"ל, גיבה את החלטתו של ראש הממשלה יאיר לפיד שלא להביא את הסכם הגבול הימי עם לבנון לאישור הכנסת: "ההתנהלות של האופוזיציה פרועה לשמצה, ולכן אין טעם לקיים דיון בכנסת". הרשת הגיבה בסערה

  • י"ח תשרי התשפ"ג
פרופ’ כשר (צילום: פלאש 90)פרופ’ כשר (צילום: פלאש 90)
אא

פרופ' אסא כשר, חתן פרס ישראל וממנסחי "רוח צה"ל" - הקוד האתי של צה"ל, חולל סערה ברשת כאשר תקף את האופוזיציה בחריפות והעניק גיבוי להחלטתו של ראש הממשלה יאיר לפיד שלא להביא את הסכם הגבול הימי עם לבנון להצבעה במליאת הכנסת.

"הערה על אישור ההסכם בדבר הגבול הימי עם לבנון", כתב כשר בפייסבוק. "אילו היינו מדינה מתוקנת, שבפרלמנט שלה יש אופוזיציה פטריוטית המסוגלת לדון בכל סוגיה לגופו של עניין, בשיקולים של טובת הכלל, כי אז הצדק היה עם ההעדפה של דיון והצבעה בכנסת על פני אישור בממשלה".

"אבל אנחנו לא מדינה מתוקנת", המשיך כשר. "בפרלמנט שלנו יש אופוזיציה שאינה פועלת בשיקולים של טובת הכלל, אלא רק בהתנהלות פרועה לשמצה לטובת נאשם בשחיתות, גם לרעת הכלל (הצבעה נגד פטור מויזות לארה"ב לדוגמה), ולכן אין טעם לקיים דיון בכנסת וראוי להסתפק באישור הממשלה".

דבריו של כשר נכתבו בעקבות התבטאותו אמש (רביעי) של לפיד במסיבת עיתונאים, כאשר נשאל על הביקורת של האופוזיציה בנוגע להחלטתו שלא להביא את ההסכם על לבנון לאישור הכנסת. לפיד השיב, כי "לאור ההתנהגות המופקרת באופוזיציה, החלטנו לא להביא את ההסכם לאישור הכנסת".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב על דבריו של כשר: "גם הבוקר מה שמטריד אותי זה לא דברי ההבל האלה של מנסח הקוד האתי של דיקטטורת השמאל, אלא הקוד האתי המעוות שהאיש הזה ניסח לצה"ל כחלק מהשתלטות המוסר המעוות על צה"ל וכבילת ידיהם של הלוחמים. גם בזה וגם בזה נטפל בעזרת השם אחרי הבחירות".

בארגון "תורת לחימה" מסרו בתגובה: "אסא כשר, הוגה 'רוח צה"ל', טרח לשרבב ארבע פעמים את המילה 'דמוקרטיה' ל'רוח צה"ל' למרות שצבא איננו גוף דמוקרטי, ואת היהדות הוא דחק לצד. כעת מתברר שאסא כשר איננו דמוקרט, וסוגיות ביטחון קריטיות ניתנות להכרעה באופן דיקטטורי. 'רוח צה"ל' נכתב בידי פרוגרסיבי מנותק ושתלטן".

תגיות:יאיר לפידדמוקרטיהלבנוןההסכם הימיפרופ' אסא כשר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה