חדשות בארץ

הקבינט אישר את קידום ההסכם עם לבנון, שקד נמנעה

שרי הקבינט אישרו פה אחד את קידום הסכם הגבול הימי עם לבנון על ידי הממשלה. שרת הפנים איילת שקד נמנעה. ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, הודיע על תמיכתו בהסכם: "לא ניצחון דיפלומטי היסטורי, אבל גם לא הסכם כניעה נורא"

לפיד ובנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד ובנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר בצהריים (רביעי) פה אחד את קידום הסכם הגבול הימי עם לבנון. שרת הפנים איילת שקד נמנעה בהצבעה. בתום ישיבת הקבינט החל הדיון בממשלה בהסכם. ההסכם יוצג הערב בפני חברי הכנסת; על פי המסתמן, ראש הממשלה יאיר לפיד לא יעלה אותו להצבעה במליאה ויסתפק באישורו על ידי הממשלה.

בסיום ישיבת הקבינט נמסר, כי השרים הצביעו על הסיכום של לפיד בנוסח הבא: "יש חשיבות ודחיפות בהגעה להסכם הימי בין ישראל לבין לבנון, בעת הזו. חברי הקבינט הביעו תמיכה בקידום הליכי אישור ההסכם על ידי הממשלה".

מלשכתה של שקד נמסר כי "ההצבעה שהתקיימה היום בקבינט אינה הצבעה על ההסכם עצמו, אלא על הודעת ראש הממשלה בסיום ישיבת הקבינט. שקד עומדת על עמדתה כי אם ההסכם לא יובא לאישור הכנסת היא תתנגד לו".

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, הודיע על תמיכתו בהסכם והתייחס לוויכוח הפוליטי על קידומו סמוך לבחירות: "עם כניסתי לתפקיד ראש הממשלה הנעתי תהליך מו"מ מול לבנון בעניין המים הכלכליים, וזאת מתוך רצון לייצר מציאות של 'אסדה מול אסדה' ולמען אינטרסים כלכליים, ביטחוניים ואסטרטגיים נוספים של ישראל. לא כל מה שטוב ללבנון הוא רע לישראל. יש פעמים שאפשר להגיע למצב של רווח לשני הצדדים. ראיתי ערך בהגעה להסכם; אך לא בכל מחיר, וודאי לא תחת איומים. כעת הגיעו להסכם בתנאים ובדרך שונים ממה שתכננו, ובכל זאת, בנסיבות הנוכחיות נכון לאשרו".

"מתוך היכרות מעמיקה עם סוגיית ההסכם עם לבנון, ולאחר שלמדתי את עמדות ראשי כל ארגוני הביטחון, החלטתי לתמוך בהצבעה שתתקיים. אני מודע היטב למורכבות שבאישור החלטה כזאת ערב בחירות. במצב עניינים רגיל, היה עלינו לחכות עם ההחלטה לממשלה הבאה, אולם הנסיבות מחייבות לקבל החלטה כבר עכשיו, שכן אתגרי הביטחון, כפי שהוצגו על ידי כל ראשי המערכות, מייצרים חלון החלטה צר וקצר".

"אין מקום לא לחגיגות ניצחון ולא לזעקות שבר כאילו זו קטסטרופה", הוסיף בנט. "ההסכם אינו ניצחון דיפלומטי היסטורי, אך הוא גם לא הסכם כניעה נורא. מדובר בהסדרה שנדרשת, מכורח הנסיבות שנקלענו אליהן, בעיתוי בעייתי".

"לצערי, גם הדיון על נושא מהותי הקשור בביטחון ישראל ובצרכיה האסטרטגיים נעשה תוך עירוב של שיקולים פוליטיים, מכל הצדדים. בשל כך, כמי שאין לו כל אינטרס פוליטי, למדתי את הנושא לעומק וקיבלתי את ההחלטה באחריות כפולה ומכופלת. זו הוכחה נוספת למחיר הכבד שאנחנו משלמים על חוסר היציבות הפוליטי, ולצורך בהכרעה בבחירות ובהקמת ממשלה רחבה ויציבה", סיכם בנט.

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטלבנוןהסכם ימי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה