סיון רהב מאיר

פרשת וזאת הברכה: "האם אתה אחד מל"ו הצדיקים?"

ר' אריה לוין שמע את השאלה וחייך, וענה במילה אחת: "לפעמים". סיפור מיוחד לפרשת וזאת הברכה, מתוך ספרה החדש של סיון רהב מאיר, "לגדול"

אא

הפרשה האחרונה בתורה מתארת את שעותיו האחרונות של משה רבנו. בגיל מאה ועשרים, רגע לפני פטירתו, משה מעניק ברכה מיוחדת לכל שבט ושבט. הוא הרי מכיר אותם עוד מימי השעבוד במצרים, עבר איתם ארבעים שנות נדודים במדבר, עם הרבה עליות ומורדות — ועכשיו, לפני הכניסה לארץ, הוא נפרד מהם בברכות ייחודיות. התפקיד שלהם אינו זהה ואחיד. כל אחד ומשימתו, כל אחד והאור שלו בעולם.

 

לפעמים

הסופר חיים באר גדל בירושלים, ולדבריו הוא היה ילד סקרן, לפעמים סקרן מדי. פעם פגש ברחוב את הצדיק הירושלמי הרב אריה לוין, שכולם קראו לו "ר' אריה". ר' אריה היה רב אהוב ומפורסם, אדם נמוך וקטן עם לב ענק ורחב. הוא כונה גם "רב האסירים", כי נהג לבקר בכלא את אסירי המחתרות, שנלחמו בשלטון הבריטים, ולעודד אותם. היו גם כאלה שקראו לו "רב המצורעים", כי הוא הלך לבקר את החולים של ירושלים שחלקם חלו בצרעת שהייתה מחלה מידבקת, ולכן היו מבודדים ולא זכו לביקורים.

הילד חיים באר שמע על כל מעשי החסד המיוחדים של ר' אריה, וגם ידע כמה הוא לומד ומלמד תורה, ולכן ניגש אליו ושאל: "האם זה נכון שהרב הוא אחד מל"ו צדיקים?".

על פי המסורת, העולם מתקיים בזכות ל"ו צדיקים, כלומר שלושים ושישה צדיקים נסתרים שחיים בכל דור, ובזכותם העולם קיים. הילד חיים חשב לעצמו שר' אריה בהחלט נראה כמו אחד כזה, ולכן החליט לשאול האם הוא אחד מהם. ר' אריה לוין שמע את השאלה וחייך, וענה במילה אחת: "לפעמים".

אז, ברחוב הירושלמי, הילד חיים לא כל כך הבין את התשובה. רק כשגדל והתבגר, הוא קלט את המסר העמוק שבמילה "לפעמים".

"אני חושב שר' אריה אמר לי שלא מדובר בתפקיד לכל החיים, במשרה קבועה", הוא הסביר. "בעצם, כל אחד יכול להיות צדיק ברגע מסוים, במעשה מסוים".

 

נקודה למחשבה

ר' אריה לוין התכוון ללמד אותנו שבכל רגע יש ל"ו צדיקים אחרים, שעליהם העולם קיים. כל אחד והשליחות המיוחדת שלו, כל אחד והזמנים והמקומות שבהם העולם צריך במיוחד אותו ואת מעשיו הטובים. התשובה הזו, "לפעמים", מעלה את השאלה: אולי אלה יכולים להיות גם אנחנו, כאן ועכשיו?

אי אפשר לומר שהתורה מסתיימת השבוע. היא לא מסתיימת אף פעם. בשבוע הבא נתחיל מבראשית.

אחרי הסיפורים שקראתם, מהו הסיפור שלכם שתרצו להוסיף? אתם מוזמנים לשלוח אלי סיפורים יפים שאהבתם.

הספר "לגדול" מכיל 54 סיפורים על פרשות השבוע ועלינו, ומיועד לקוראים הצעירים ולכל המשפחה. יש בו סיפור אחד מחכים ומצחיק על כל פרשהלרכישת הספר בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:סיון רהב מאירהרב אריה לוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה