חדשות בארץ

מתקפת טילים על קייב, נמשך המצוד אחרי המחבל משועפאט: סיכום חדשות החג

החל תהליך הרצת הגז מהחוף אל אסדת כריש, התקדמות במגעים בין ישראל ולבנון לקראת חתימת הסכם על הגבול הימי, עימותים קשים במחנה הפליטים שועפאט. כל מה שחשוב לדעת

אא

הסלמה במלחמה באוקראינה: כוחות צבא רוסיה ירו היום (שני) 83 טילים לעבר קייב וערים נוספות באוקראינה. באוקראינה דיווחו על 10 הרוגים לפחות וכ-60 פצועים.

בנאום בטלוויזיה הרוסית, טען נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי הותקפו יעדי תשתית, צבא ותקשורת, ואמר כי מדובר בתגובה לפיצוץ שלשום בגשר קרץ' המחבר בין רוסיה וחצי האי קרים. בסרטון שפרסם לאחר המתקפה, אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי היא פגעה בתשתיות אזרחיות ונועדה לפגוע בבני אדם. ראש הממשלה יאיר לפיד גינה את המתקפה הרוסית הכבדה ושלח תנחומים למשפחות ההרוגים ולעם האוקראיני.

הלווייתה של סמל נועה לזר הי"ד, שנהרגה שלשום בפיגוע במחסום שועפאט, תתקיים הערב בשעה 23:00 בבית העלמין כפר יונה.

נמשך המצוד אחר עודאי תמימי, המחבל שביצע את הפיגוע. במערכת הביטחון שוררת ההערכה, כי הוא מסתתר במחנה הפליטים שועפאט ונעזר בסייענים המנסים למלטו לשטחי יהודה ושומרון. מתפרעים פלסטיניים תושבי המחנה התעמתו במהלך היום עם שוטרים, יידו לעברם בקבוקי תבערה וירו זיקוקים. השוטרים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. עימותים נרשמו גם בכפר הסמוך ענאתא.

ערוץ הטלוויזיה הקטרי "אל-ערבי" דיווח היום על התקדמות במגעים לחתימת הסכם בין ישראל ולבנון בנוגע לגבול הימי ביניהן. על פי הדיווח, המסתמך על מקורות רשמיים בלבנון, תאריך היעד לחתימת ההסכם הינו 20 באוקטובר. נשיא לבנון מישל עאון הביע אופטימיות בנוגע לאפשרות להגיע בימים הקרובים להסכם.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב לאחר צאת החג על הדיווח: "מאחורי גבם של אזרחי ישראל והכנסת, לפיד וגנץ נכנעו לסחטנות של חיזבאללה. הם מעבירים לחיזבאללה במכירת חיסול נכסים אסטרטגיים של מדינת ישראל. חיזבאללה ישתמש במיליארדים מהגז כדי להתחמש בטילים ורקטות נגד אזרחי ישראל, ואיראן תתמקם מול ראש הנקרה ומול מאגרי הגז של ישראל. לממשלת המעבר החלשה והחובבנית הזאת אין מנדט לקבל החלטה מסוכנת כזאת במחשכים, ימים ספורים לפני הבחירות".

חברת אנרג'יאן הבריטית-יוונית, המפעילה את אסדת כריש, הודיעה אתמול כי האסדה הצפה חוברה למערכת הגז הישראלית והחלה הרצת הגז מהחוף אל האסדה. הזרמתו ההפוכה של הגז מהחוף לאסדה נועדה לבדוק את הצנרת התת-ימית, והינה חלק מהליך הבדיקה של המערכת לפני הפעלתה. הבדיקה תימשך בין מספר ימים לשבועות ספורים.

בית המשפט העליון קיבל אתמול את ערעורו של חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי, וקבע כי יוכל להתמודד בבחירות הקרובות במסגרת רשימת הליכוד. ההחלטה התקבלה ברוב של שמונה שופטים מול דעת המיעוט של השופט עופר גרוסקופף. בכך ביטל בית המשפט את החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, שפסל את התמודדותו של שיקלי ברשימת הליכוד. בנוסף, דחו השופטים פה אחד את עתירתה של התנועה לאיכות השלטון, שביקשה לפסול את התמודדותה של חברת הכנסת עידית סילמן ברשימת הליכוד.

חבר הכנסת לשעבר שיקלי בירך על החלטת השופטים: "הצדק נעשה. עכשיו עם הפנים קדימה לניצחון הליכוד והמחנה הלאומי".

בפסק דין נוסף, קיבל בית המשפט העליון את ערעורה של מפלגת בל"ד על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול אותה מלהתמודד בבחירות לכנסת. ההחלטה לאפשר את התמודדותה של בל"ד התקבלה פה אחד על ידי תשעת השופטים. השופט דוד מינץ ציין כי דעתו הייתה, וכך הינה גם כיום, כי יש לפסול את בל"ד, אולם בשורה התחתונה הצטרף לעמדת עמיתיו: "החומר שהוצג אינו מבסס תשתית ראייתית חדשה".

תגיות:רוסיהלבנוןאוקראינהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה