חדשות בארץ

גנץ הנחה את צה"ל להיערך להסלמה בצפון

בעקבות ההתפתחויות במו"מ עם לבנון על קביעת הגבול הימי, הנחה שר הביטחון את צה"ל להיערך לתרחיש של הסלמה בצפון

גנץ (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)גנץ (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ הנחה היום (חמישי) את צה"ל להיערך לתרחיש של הסלמה בצפון. ההנחיה ניתנה במהלך הערכת המצב השבועית בראשותו, בה השתתפו הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף המבצעים.

מלשכתו של גנץ נמסר כי הנחייתו להיערך להסלמה בצפון ניתנה "הן במאמצי ההתקפה והן במאמצי ההגנה", וזאת "נוכח ההתפתחויות במשא ומתן על הגבול הימי".

מוקדם יותר מסר גורם מדיני בכיר, כי ראש הממשלה יאיר לפיד דחה את ההערות שהעבירה לבנון בנוגע לטיוטת ההסכם בין שתי המדינות על הגבול הימי: "ראש הממשלה יאיר לפיד עודכן בפרטי השינויים המהותיים החדשים שלבנון מבקשת לעשות בהסכם, והורה לצוות המו"מ לדחותם. ראש הממשלה לפיד הבהיר שישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב".

עוד נמסר מפי הגורם הבכיר כי "ישראל תפיק מאסדת כריש גז ברגע שהדבר יהיה אפשרי. אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו – המשא ומתן על הקו הימי ייפסק לאלתר וחסן נסראללה יצטרך להסביר לאזרחי לבנון למה אין להם אסדת גז ועתיד כלכלי".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב על הודעת הגורם המדיני הבכיר: "נסראללה איים – ולפיד התקפל. רק הלחץ הכבד שאני וחבריי הפעלנו גרם לו לסגת מהסכם הכניעה שלו, בינתיים".

"ישראל זקוקה להנהגה אחרת, לראש ממשלה מנוסה וחזק שעומד בלחצים ולא מתקפל מול איומים", הוסיף נתניהו. "אנחנו לא ניתן לישראל להיכנע לנסראללה. בכל מקרה, ההסכם הלא חוקי הזה, שנעשה ללא אישור הכנסת, לא יחייב אותנו".

תגיות:בני גנץלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה