חדשות בארץ

נתניהו: "לפיד נכנע לאיומי חיזבאללה. הסכם הכניעה שלו לא חוקי"

במסיבת עיתונאים בתל אביב, מתח ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ביקורת חריפה על ראש הממשלה יאיר לפיד בעקבות ההסכם המתגבש עם לבנון: "תוך שלושה חודשים בלבד לפיד נכנע בבושת פנים ונתן לחיזבאללה את כל מה שדרש"

נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף הערב (שני) בחריפות את ראש הממשלה יאיר לפיד, בעקבות ההסכם המתגבש בין ישראל ולבנון על הגבול הימי ביניהן: "לפיד נכנע לאיומי חיזבאללה", אמר במסיבת עיתונאים שכינס במצודת זאב בתל אביב. "הסכם הכניעה שלו איננו חוקי והוא לא יחייב אותנו".

"אנחנו נמצאים בתקופה מסוכנת", הצהיר נתניהו. "בגלל הממשלה של לפיד, גנץ ועבאס, בתמיכתו של אחמד טיבי, ישראל חלשה יותר ונמצאת בסכנה גדולה. הגיע הזמן לומר חלאס. די לממשלת החולשה המסוכנת הזו".

"במשך עשר השנים האחרונות של כהונתי סירבתי להיכנע לתכתיבים של חיזבאללה", הוסיף נתניהו. "בזמן שנסראללה היה בבונקר, השמדנו את מנהרות הטרור שהוא בנה במשך עשור. תוך שלושה חודשים בלבד, אחרי איום אחד של נסראללה, לפיד נכנע בבושת פנים. הוא נתן לחיזבאללה את כל מה שדרש".

"שגריר ארה"ב לשעבר בישראל, דיוויד פרידמן, אמר היום שחיזבאללה קיבל 100% וישראל קיבלה 0% – והוא צודק. לפיד נתן את העוגה ובקושי השאיר לנו פירורים. נסראללה מקבל שטח ריבוני ישראלי, וגם שדה גז ששווה מיליארדי דולרים. מה אתם חושבים שנסראללה יעשה עם המיליארדים האלה – יבנה בתי חולים, כבישים או גני ילדים? הוא ישתמש בכסף הזה כדי להתחמש בטילים וברקטות שיכוונו כלפי ערי ישראל. זו כניעה מבישה תחת איום טרור. היא לא תקנה לנו שלום או רגיעה, היא תקנה לנו מלחמה בתנאים קשים בהרבה".

"ההסכם הזה הוא הסכם לא חוקי, ולכן הוא לא מחייב את ממשלת הימין שנקים ב-1 בנובמבר", הצהיר ראש האופוזיציה. "ההסכם לא חוקי, כי כדי למסור שטח ריבוני של מדינת ישראל צריכים או רוב של 80 חברי כנסת או משאל עם".

מוקדם יותר התייחס לפיד לביקורת באופוזיציה על ההסכם: "אני שומע את נתניהו ואנשיו ממשיכים לדבר על ההסכם עם לבנון בלי שהם ראו אותו ובלי שהם יודעים מה יש בו. אז הנה מה שישראל תקבל – 100% מצרכי הביטחון כפי שהוגדרו בידי מערכת הביטחון, 100% ממאגר כריש עם 100% מההכנסות לאזרחי ישראל, ואפילו אחוזים מההכנסות של שדה הגז בלבנון".

"אני מבין את התסכול של אלה שעשר שנים לא הצליחו להשיג הסכם כזה", הוסיף לפיד, "אבל זו לא סיבה להתגייס לתעמולה של נסראללה והחיזבאללה. ממשלת ישראל תמשיך לעבוד בשקט כדי לסגור את ההסכם לטובת עם ישראל ומדינת ישראל".

תגיות:יאיר לפידלבנוןבנימין נתניהובחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה