חדשות בארץ

ליברמן: להרחיב את חוק השבות לדור רביעי. רוטמן: "הרס הזהות היהודית של ישראל"

שר האוצר הציע להרחיב את חוק השבות לעולים מרוסיה לדור רביעי. משמעות הדבר: העלאה לארץ הקודש עשרות אלפי גויים, שסבם הגדול היה יהודי מתבולל

  • ח' תשרי התשפ"ג
(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

שר האוצר אביגדור ליברמן העלה אמש (ראשון), במהלך ישיבת הממשלה, את ההצעה להרחיב את זכאי חוק השבות גם לדור רביעי "אפילו באופן זמני". ראש הממשלה יאיר לפיד השיב לו כי צריך לקיים דיון בעניין - כך דווח הבוקר ב'כאן רשת ב'.

בעקבות הצעת ליברמן, יתקיים היום דיון ראשון בסוגיה. משמעות הדבר: העלאת עשרות אלפי לא יהודים ארצה. יצוין, כי כיום חוק השבות חל רק על דור שלישי.

חשש כבד שרוסיה תסגור בימים הקרובים את גבולותיה. ההבנה היא כי יהודים רבים מנסים להימלט מהמדינה דרך המעברים היבשתיים. במהלך ישיבת הממשלה הזהירו השרים פנינה תמנו שטה וזאב אלקין: "אנחנו בדרך למסך ברזל חדש".

שר התפוצות נחמן שי התייחס לאפשרות של הרחבת חוק השבות גם לנינים, ומתוך התעלמות מוחלטת מהעובדה שבאופן זה יעלו לארץ המוני גויים: "אני לא מבטל את זה, צריך לחשוב על זה", אמר. "יש ברוסיה 600,000 יהודים על פי חוק השבות, ו-160,000 יהודים לפי ההלכה. בואו לא נהיה מקובעים בדברים היסטוריים, העליות הקודמות הפיחו חיים".

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב: "אני מבין את המצוקה האלקטורלית של אביגדור ליברמן. מסתבר שתעמולה אנטישמית מביאה פחות מדי תועלת, ולצעוק שהיריבים הפוליטיים שלך הם גבלס וסטאלין זה פחות עובד, אז הוא מרגיש צורך לייבא מצביעים. חוק השבות נחקק כדי שישראל תהיה מדינה יהודית. ליברמן פועל להרס הזהות היהודית של ישראל".

האומה היהודית, עם ישראל, העם ששינה את פני האנושות. מיהו אותו עם מיוחד? כיצד הוא גובש לעם? ומהו סוד תחושת הזהות שמאחדת בין כל היהודים באשר הם שם? על שאלות אלו ועוד בהרצאתו המיוחדת של הרב זמיר כהן:

תגיות:רוסיהאביגדור ליברמןחוק השבותשמחה רוטמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה