חדשות בארץ

ועדת הבחירות פסלה את התמודדות בל"ד לכנסת. ההכרעה עוברת לעליון

רשימת בל"ד נפסלה מהתמודדות לכנסת ה-25. המפלגה צפויה לעתור לבג"ץ נגד פסילתה

  • ד' תשרי התשפ"ג
אבו שחאדה (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)אבו שחאדה (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ועדת הבחירות המרכזית החליטה היום (חמישי) לפסול את התמודדותה של מפלגת בל"ד לכנסת ה-25.  נציגי מפלגות הימין נעדרו מההצבעה, כדי לגרום לבל"ד להתמודד, ובכך לבזבז קולות לגוש השמאל.

מפלגת המחנה הממלכתי הצביעה בעד הפסילה. שר הביטחון בני גנץ, יו"ר המפלגה, אמר כי הרשימה פועלת נגד אופיה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל, ולכן לא צריכה להתמודד בכנסת. "אין מקום בבית הנבחרים הישראלי למי שפועל בקיצוניות נגד המדינה", אמר גנץ.

המפלגה צפויה לעתור לבג"ץ נגד פסילתה כשהיא מחזיקה בחוות דעת של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לפיה פסילת בל"ד תהיה מוטעית. 

חבר הכנסת סמי אבו שחאדה תקף את ראשי מפלגות יש עתיד והמחנה הממלכתי. "הניסיון הפעם לפסול את בל"ד הוא ניסיון של גנץ ולפיד להנדס הנהגה ערבית לפי צרכיהם הפוליטיים. כפי שבל"ד יצאה יותר חזקה ומחוזקת בעבר מנסיונות הפסילה ומניסיונות דחיקת מצע מדינת כל אזרחיה לפינה, גם הפעם לא יעבוד להם. הציבור הערבי יבחר במנהיגות שהיא חוד החנית נגד הגזענות ונגד הכיבוש, ובעד מדינת כל אזרחיה ושוויון מלא".

השר יועז הנדל אמר במהלך הדיון בבקשת הפסילה: "כשאני נלחמתי במלחמת לבנון השניה מייסד המפלגה וחבר כנסת מכהן, עזמי באשרה, ריגל למען חיזבאללה, פגע בבטחון המדינה ונמלט מהמדינה לקאטר. היו"ר הנוכחי קורא להעמיד לדין את ראש הממשלה וראשי הממשלה הקודמים בבית הדין בהאג בשל סיכול טרור ביו"ש", אמר.

עוד במהלך הועדה, דחו החברים ברוב של 14 ללא מתנגדים את הבקשה לפסילת רע''מ. נציגי המשפחות השכולות הגיעו לדיון וקראו בדמעות לפסול את הרשימה תומכת הטרור. לדבריהם, חברי הרשימה משתייכים לתנועה האיסלאמית שמעבירה מיליוני שקלים לחמאס ולטרוריסטים.

מירב חג'אג', אמה השכולה של שיר הי"ד, שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב ב-2017, אמרה בבכי: "רע''מ היום משלמת כסף למשפחת המחבל שרצח את הבת שלי, את שיר שלי. אם לא תצביעו נגדם הדם של נרצחי הפיגוע הבא יהיה על הילדים שלכם. מי שיצביע נגד או יימנע בפסילת רע''מ הוא שותף לביזיון והבושה על הידיים שלו''.

תגיות:טרורבחירות 2022בל"דרע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה