חדשות בעולם

הצפות ענק ומיליוני תושבים ללא חשמל: סופת הוריקן הרסנית משתוללת בפלורידה

סופת הוריקן הרסנית משתוללת ביממה האחרונה בפלורידה, ומחריבה כל מה שנקרה על דרכה. הנה תמונות ראשונות שפורסמו בתקשורת המקומית מציגות את סופת 'איאן' הקטלנית

אא

קרוב לשלושה מיליון תושבים נותרו מאתמול ללא חשמל בבתיהם, לאחר שסופת הוריקן קטלנית בשם 'איאן' - תועדה במדינה, וחצתה רף חדש של עוצמה. 

בעיר ארקדיה לבדה עלה מפלס המים לשיא של 6.23 מטרים, ורוחות בעוצמה של 240 קמ"ש תועדו במדינה. מושל פלורידה הודיע כי מצב זה אינו מאפשר פינוי התושבים בביטחה מבתיהם. 

"אנחנו עומדים לעבור יומיים קשים", אמר המושל והוסיף כי הוריקן איאן נחשבת לאחת הסופות העוצמתיות ו'מסוכנת ביותר' - קטגוריה 4 מתוך 5 (שמסמלת את העוצמה הגבוהה ביותר).

עוד הוסיף המושל כי מדובר בסופה משמעותית שיהיו לה השפעות מרחיקות לכת מבחינת הרוחות, השיטפונות וכמות הגשמים. "קיבלנו כבר למעלה מ-40 אלף דיווחים על הפסקות חשמל, ויותר מ-5,000 חיילים נמצאים בשטח כדי לעזור".

 

 

 

מדיווחים בתקשורת המקומית עולה כי בקבוקי המים בחנויות כבר אזלו, וגם מדפי המזון התרוקנו לאחר שאלפי אנשים פקדו את רשתות המזון במהלך הלילה - לאחר שבתקשורת דווח על סופה שמתקרבת ובאה, מכיוון קובה. 

ישראלים שמתגוררים בפלורידה סיפרו בראיון לאתר 'וואלה' כי תנאים קשים שוררים במדינה בעקבות ההוריקן, ולמרות שתושבים רבים הספיקו לעזוב את האזור לפני הסופה - היו גם כאלה שלא הספיקו בשל העומס שנוצר בכבישים. 

חמדת בר, תושבת פרבר אוונטורה במחוז דייד בפלורידה סיפרה כי חיכתה שהחג ייצא כדי לקפוץ לחנויות ולערוך קניות, אבל מאות האנשים שהיו שם במהלך הלילה, רוקנו את המדפים. באחת החנויות שנסעתי אליה המים הגיעו כמעט עד הדלת, כי מערכת הניקוז לא כל כך טובה. ההצפות שנרשמו באזור קשות", היא אומרת. 

תגיות:הוריקןפלורידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה