סיון רהב מאיר

פרשת וילך: ביקור אצל הפיל בגן החיות

"מה זה? למה הפיל לא עוקר את היתד ובורח?". סיפור מיוחד לפרשת ניצבים, מתוך ספרה החדש של סיון רהב מאיר, "לגדול"

אא

משה רבנו ממשיך להיפרד מעם ישראל. הוא ימות במדבר, הם ימשיכו לארץ ישראל, ולקראת השלב החדש, חשוב לו לחזק ולעודד אותם: "חִזְקוּ וְאִמְצוּ, אַל תִּירְאוּ וְאַל תַּעַרְצוּ מִפְּנֵיהֶם, כִּי ה' אֱלֹקֶיךָ הוּא הַהֹלֵךְ עִמָּךְ לֹא יַרְפְּךָ וְלֹא יַעַזְבֶךָּ", אומר משה לעם. בהמשך מסופר שמשה קורא ליהושע, שיחליף אותו בתפקיד המנהיג של עם ישראל: "וַיֹּאמֶר אֵלָיו לְעֵינֵי כָל יִשְׂרָאֵל: חֲזַק וֶאֱמָץ".

 

מה שהפיל לא יודע

אביגיל התרגשה. היום אבא לוקח אותה לגן החיות, ולא סתם לגן החיות — אלא אל מאחורי הקלעים. חבר של אבא שלה עובד שם, והבטיח להם סיור מרתק.

כשהגיעו למקום, ראו את הקופים ואת התוכים ופגשו גם את המאמנים והמטפלים שלהם, ובצד ראו פיל גדול קשור ליתד קטנה.

"מה זה?", שאלה אביגיל, "למה הפיל לא עוקר את היתד ובורח?".

"כולם שואלים את אותה השאלה כשהם מגיעים לכאן", חייך החבר של אבא שלה. "זה מאוד פשוט: הפיל הזה נולד וגדל כאן כפילון קטנטן, צעיר וחלש. היתד הייתה אז גדולה וחזקה ממנו, ולא היה לו סיכוי להשתחרר ממנה. השנים חלפו, הפיל גדל והתחזק, אבל בעיניו — זה עדיין נראה בלתי אפשרי. לכולם ברור שבעיטה אחת שלו תפיל את היתד בקלות, אבל הוא לא מודע לכוח שלו. הוא אפילו לא מנסה להשתחרר".

 

נקודה למחשבה

זה לא סתם סיפור על פיל שלא מבין את עוצמתו. כל אחד יכול להיתקע עם יתד קטנה כזו בחייו. כל אחד מאיתנו צריך שיאמרו לו "חזק ואמץ", שיזכירו לו שהוא מסוגל לשאוף ליותר.

הספר "לגדול" מכיל 54 סיפורים על פרשות השבוע ועלינו, ומיועד לקוראים הצעירים ולכל המשפחה. יש בו סיפור אחד מחכים ומצחיק על כל פרשה. לרכישת הספר בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:סיון רהב מאירפרשת וילך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה