חדשות בארץ

יש עתיד עתרה נגד ערוץ 14. בתגובה: הליכוד יעתור נגד קשת 12

יש עתיד עתרה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לראות בערוץ 14 ובבעליו כגופים הפעילים אקטיבית בבחירות. הליכוד הגיב במכתב התראה לפני עתירה לערוץ 12, בדרישה שיירשם כ"גוף פעיל בבחירות שמטרתו ביצוע פעילות בחירות"

לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מפלגת יש עתיד עתרה היום (רביעי) לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לראות בערוץ 14 ובבעליו, יצחק מירילשוילי, כגופים הפעילים אקטיבית בבחירות. בתגובה הבהירו בליכוד כי בכוונתם להגיש עתירה דומה נגד ערוץ קשת 12.

בעתירתה לוועדת הבחירות ביקשה יש עתיד להכריז ולהכיר, כי מירילשוילי וערוץ 14 פונים לציבור הרחב במטרה להשפיע עליהם לתמוך במפלגת הליכוד ולהימנע מהצבעה למפלגת יש עתיד.

לטענת יש עתיד, מירישוילי, באמצעות ערוץ 14, פועל בניגוד לדיני מימון מפלגות, ומבצע פעילות בחירות לטובת הליכוד בסכומי עתק: "מדובר באיום ממשי על עקרונות היסוד של הבחירות בישראל. כאשר כלי תקשורת נרתם בצורה מלאה לטובת מועמד ומפלגה, ללא איזונים, בניגוד לכל סטנדרט של סבירות, הגינות ושכל ישר".

שרת האנרגיה קארין אלהרר, שהגישה את העתירה מטעם יש עתיד יחד עם שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, מסרה: "העתירה מבקשת לחשוף  את העובדה שערוץ 14 מתחזה לערוץ חדשות, וכל תכליתו היא תעמולה פסולה עבור המתמודד בנימין נתניהו. זהו מצב הדורס ברגל גסה את העיתונות בישראל שתפקידה לדווח אמת, לשרת את הציבור, ומשום כך גם פוגע באנשי תקשורת שממלאים מלאכתם נאמנה. לאפשר לערוץ להמשיך לשקר לציבור מהווה סכנה אמיתית לעיתונות בישראל ולדמוקרטיה כולה".

בליכוד הגיבו על עתירת יש עתיד במכתב התראה לקשת 12 ולחברת החדשות של הערוץ, בדרישה שיפנו אל מבקר המדינה ויירשמו אצלו כ"גוף פעיל בבחירות שמטרתו ביצוע פעילות בחירות, וזאת במובן סעיף 10ג' לחוק מימון מפלגות". במכתב הובהר, כי אם קשת וחדשות 12 לא ינקטו בצעד זה עד ליום ראשון הקרוב, הליכוד יעתור כדי לחייבן לעשות כן.

על פי המכתב, "בשנים האחרונות, וביתר שאת בחודשים האחרונים, קשת וערוץ 12 פועלים באופן שיטתי על מנת לקדם את בחירתם של מפלגת יש עתיד והעומד בראשה לראשות הממשלה". בין היתר נטען, כי תוכניות בערוץ נוקטות בקו מערכתי מובהק לקידום גוש המרכז-שמאל בכלל, ולקידומם של ראש הממשלה לפיד, שר הביטחון גנץ ושר האוצר ליברמן בפרט.

"קשת 12 מקיימת בחודשים אלה פעילות בחירות אינטנסיבית לטובת גוש המרכז-שמאל, ובמיוחד לטובת מפלגת יש עתיד ומר לפיד העומד בראשה. זאת נעשה באופנים שונים, חלקם מתוחכמים, אך הרושם העולה הוא מובהק וחד משמעי – זוהי פעילות בחירות לטובת ראש הממשלה הנוכחי ומפלגתו. ובכל מקרה, המבחן בענייננו איננו רק כמותי, כי אם גם איכותי. וזאת במיוחד לנוכח נתוני הרייטינג, המציבים את שידורי קשת ושידורי חדשות 12 בפסגת השידורים הנצפים בישראל. ולכן משמעות כל שידור וכן משמעות ההדהוד של כל שידור במדיות מקבילות (כגון טוויטר, פייסבוק, טיק טוק וכדו') הינה מרחיקת לכת, ולדבר יש משמעות כבירה בנסיבות דנן, שבועות אחדים לפני יום הבחירות. לכך נוסיף את פעילותם רבת השנים של הפרשנים המוטים, אמנון אברמוביץ', דנה וייס ורינה מצליח, אשר התבטאו פעמים אינספור כנגד מפלגת הליכוד והעומד בראשה, עד כדי השמעת בדיות, קללות וגסויות כנגד בני משפחתו הקרובה של מר נתניהו".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף: "יש עתיד ממשיכים עם הסטנדרט הכפול, והפעם בניסיון סתימת פיות לגוף תקשורת שלא משמש להם שופר. חופש ביטוי לצד אחד בלבד. ערוץ 14 הוא קול חשוב בתקשורת שמייצר איזון ומקדם ערכים של ציונות ויהדות, ולא ניתן לאף אחד להשתיק אותו".

בערוץ 14 מסרו בתגובה לעתירת יש עתיד: "בחודש האחרון הועבר מסר מגורם בכיר להנהלת הערוץ לפיו אם לא יהיה שינוי בלוח השידורים שיכלול צמצום הופעות של מגישים ופרשנים שונים – יינקטו הליכים משפטיים שיובילו לסגירת הערוץ. ביש עתיד יודעים היטב שהכרזה על ערוץ 14 כגוף פוליטי תגרום לשלילת הרישיון ולסגירת הערוץ עוד לפני הבחירות. יום שבו ראש ממשלת מעבר משתמש בשופט עליון כדי לסגור כלי תקשורת שמבקר אותו הוא יום שחור לדמוקרטיה הישראלית. אנחנו מזמינים את ראש הממשלה לפיד להפסיק את החרם שלו ולבוא להתראיין בערוץ, במקום לנסות לסגור אותו".

תגיות:הליכודיש עתידערוץ 12ערוץ 14בחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה