חדשות בארץ

"רק כך מנצחים טרור": משפחתו של אליאב גלמן הי"ד דורשת עונש מרבי למחבל

בני משפחתו של אליאב גלמן הי"ד, שנהרג בפיגוע בצומת גוש עציון, העידו כנגד המחבל ממדוח עמרו בדיון טיעונים לעונש שהתקיים בבית המשפט הצבאי ודרשו לגזור עליו את העונש המרבי: "שש וחצי שנים מאז הרצח ועדיין לא נגזר דין המחבל להירקב בכלא. ככה לא מנצחים מלחמה"

  • ג' תשרי התשפ"ג
הלווייתו של גלמן הי"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90. בעיגול: גלמן)הלווייתו של גלמן הי"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90. בעיגול: גלמן)
אא

בבית המשפט הצבאי במחנה עופר התקיים היום (רביעי) דיון הטיעונים לעונש של המחבל ממדוח עמרו, שהגיע ב-2016 לצומת גוש עציון במטרה לבצע פיגוע דקירה וגרם למותו של אליאב גלמן הי"ד מירי תועה. בני משפחתו של גלמן הגיעו לדיון, העידו בפני בית המשפט ודרשו ממנו להחמיר עם המחבל ולהשית עליו את העונש המקסימלי.

דיון הטיעונים לעונש מתקיים בשנית לאחר שבתחילה המחבל הורשע בדעת רוב בהריגה בלבד. לאחר שהוגש ערעור על החלטת בית המשפט, הכריע בית המשפט הצבאי לערעורים פה אחד כי יש להרשיע את המחבל ברצח, והחזיר את התיק לבית המשפט במחנה עופר כדי שיגזור את עונשו של המחבל.

המחבל, תושב הכפר דורה בהר חברון, הגיע ב- 24 בפברואר 2016 לטרמפיאדה בצומת גוש עציון והניף סכין לעבר החיילים שהיו בצומת. משלא נענה לקריאותיהם לעצור, הם פתחו לעברו באש. גלמן בן ה-30 - תושב היישוב כרמי צור ורב סרן במילואים שהיה באותה העת במקום - שלף את אקדחו, הסתער לעבר המחבל וירה לכיוונו. למרבה הטרגדיה, גלמן נפגע מירי תועה של אחד החיילים, ונפטר לאחר מכן מפצעיו. הוא הותיר אחריו אשה בהריון ושני ילדים.

בני משפחת גלמן מסרו בסיום הדיון: "שש וחצי שנים הפרקליטות הצבאית, עמותת חוננו ואנחנו המשפחה פועלים בדבר אחד - מחבל שהגיע להרוג חייב למות במקום או לכל הפחות להישאר קבור בצינוק לכל חייו. רק כך מנצחים טרור. הגענו היום לבית המשפט הצבאי לדרוש את העונש המרבי שניתן לגזור על המחבל, ולכל הפחות שיירקב בצינוק עד יומו האחרון. שש וחצי שנים מאז הרצח ועדיין לא נגזר דין המחבל להירקב בכלא. ככה לא מנצחים מלחמה".

"אנו נמצאים במעמד שבו אנו צריכים, בשם שאר המשפחות השכולות ובשם עם ישראל, להגיע ולוודא שלא מתפשרים על גזר הדין ולא גוזרים פחות ממקסימום העונש המגיע למחבל שבא לרצוח. אנו מתפללים שתכלה שנה וקללותיה ובזכות הלחימה העיקשת בטרור, בשטח ובבתי המשפט, נוריד את הראש לטרור ולא יעברו עוד משפחות את הסבל אותו אנו סובלים".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את המשפחה, מסר: "כל מחבל שבא לעשות פיגוע דמו בראשו, וצריך לעשות כל מאמץ שהוא לא ייצא מכך חי. אם הוא בכל זאת נשאר בחיים, ברור מאליו שצריך להאשים אותו ברצח ולגזור עליו את העונש הכבד ביותר. באנו עם בני המשפחה על מנת לוודא זאת. לטרור אסור לוותר. צריך להילחם בטרור בכל הכלים - גם המשפטיים. כל פשרה בעניין מחזקת את הטרור. אנו מקווים שהמסר יעבור, ובית המשפט יקבע כי המחבל לא יראה אור יום עד יומו האחרון".

תגיות:פיגועאליאב גלמן הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה