חדשות בעולם

פוטין יכריז על סיפוח 4 מחוזות אוקראיניים שנמצאים תחת כיבוש רוסי

נשיא רוסיה יכריז ביום שישי הקרוב כי ארצו תספח את המחוזות חרסון, דונייצק, לוהנסק וזפוריז'יה. מדינות רבות הבהירו שלא יכירו בסיפוח

  • ג' תשרי התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחר משאל העם המפוברק, רוסיה תספח 4 מחוזות אוקראיניים: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צפוי להכריז ביום שישי הקרוב על סיפוח של המחוזות חרסון, דונייצק, לוהנסק וזפוריז'יה. במחוזות אלו, שנכבשו על ידי רוסיה, נערכו משאלי עם שעסקו בהתנתקות מאוקראינה ובהצטרפות לרוסיה.

רוסיה פרסמה את תוצאות ההצבעה שהיו צפויות: בכל המחוזות הגיע שיעור התמיכה ליותר מ-90% - שיעור בלתי אמין בעליל.

מדינות רבות במערב, בהן ישראל, הבהירו שלא יכירו בתוצאות משאלי העם, שמוגדרים במערב כמפוברקים.

לדברי פוטין, ההצבעות נועדו למנוע רדיפה של רוסים ודוברי רוסית מצדה של אוקראינה. לטענתו, "הצלת אנשים בשטחים שבהם נערכו משאלי העם נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו".

בתוך כך, שבוע מאז הכריז פוטין כי רוסיה תגייס חיילי מילואים ותתגבר את כוחותיה באוקראינה, מאות אלפי גברים נמלטו מהמדינה דרך מעברי הגבול היבשתיים למדינות השכנות לרוסיה פינלנד, גאורגיה, קזחסטן ומונגוליה.

בסוכנות הידיעות AP דווח כי יותר מ-194,000 גברים ונשים ברחו בשבוע החולף מרוסיה למדינות השכנות. גורמים בקזחסטן אמרו אתמול שכ-98,000 רוסים חצו את הגבול לקזחסטן. משרד הפנים בגאורגיה דיווח על יותר מ-53,000 רוסים שנכנסו למדינה. לפינלנד הגיעו יותר מ-43,000. לשטחה של האיחוד האירופי נכנסו בשבוע האחרון 66,000 רוסים, רובם נכנסו לאיחוד דרך מעברי הגבול של פינלנד ואסטוניה.

המלחמה באוקראינה נמשכת במלוא עוזה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אמש על שלושה פיצוצים בעיר חרקוב, ולאחר מכן על הפסקת חשמל בעיר השנייה בגודלה באוקראינה.

בתוך כך, באוקראינה טוענים כי הכוחות הרוסיים שיגרו מל"טים תוקפים לכיוון העיר אומן, במטרה לפגוע באלפי החסידים ששהו בה. על פי הדיווח באתר החדשות האוקראיני "באבל", הכוחות האוקראיניים יירטו בימים האחרונים לפחות 10 מל"טים מדגם "שאהד-136" מתוצרת איראן. גורם ביטחוני אוקראיני אמר לאתר כי "פעולות טרור מתוכננות נגד אזרחים ישראלים הם אחד התנאים להעברת רחפנים של איראן לרוסיה. כידוע, זו לא הדוגמה הראשונה לשיתוף פעולה בין שתי המדינות. לפני זמן לא רב הופל מטוס אזרחי אוקראיני באיראן, כנראה בטעות. אבל אפשר לראות את האינטרסים של הקרמלין מאחורי המקרה הזה".

תגיות:רוסיהאוקראינהולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה