חדשות בארץ

צעד תקדימי: שקד פועלת לראשונה לגירוש משפחות מחבלים

שרת הפנים איילת שקד פנתה לשר לביטחון פנים עמר בר-לב בדרישה להורות על גירושם של קרובי משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב

  • ג' תשרי התשפ"ג
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

6 שנים לאחר הפיגוע הרצחני: שרת הפנים איילת שקד פנתה לשר לביטחון פנים עמר בר-לב, ודרשה ממנו להורות על גירושם של שבעת קרובי משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים שבו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל.

קודם לכן הורתה שקד לשלול לאלתר את מעמדם לאחר אישור בית הדין לעררים. לדבריה, "לשבעת בני המשפחה שמעמדם נשלל אין כל עילה חוקית לשהות בישראל וככל שהם נמצאים בשטחה כעת, הרי הם שוהים שלא כדין ויש להרחיקם בהתאם לחוק הכניסה לישראל.

"בעוד שדברים אלו תקפים לכל שוהה שלא כדין, במקרה הזה קיימת חשיבות רבה במיוחד להרחיקם באופן מידי על מנת להשיג את תכלית ההחלטה ופסק הדין- להרתיע מחבלים פוטנציאליים מביצוע מעשים דומים", לשון שקד

"בתקופה ביטחונית זו, דחיפות הפעולה מקבלת משנה תוקף, שכן מחובתנו כלפי אזרחי מדינת ישראל היא לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להגן על הציבור פני הטרור הרצחני שמאיים להרים את ראשו", הוסיפה שרת הפנים.

"בצעד תקדימי שאזרחי המדינה ובראשם משפחות שכולות מחכים לו שנים רבות, אני פועלת לגירוש משפחות מחבלים. אחרי ששללתי את מעמדן, כעת אני ממשיכה לפעול ולדאוג שהן לא יהיו כאן. זו חובתי כשרת פנים בממשלת ישראל, להמשיך להילחם עבור המשפחות השכולות ועבור יקיריהן ששילמו את המחיר הכבד של הטרור. מדינת ישראל צריכה להילחם בטרור בכל האמצעים העומדים לרשותה והגיע זמן להשתמש גם בכלי זה לצורך הרתעה", סיימה שקד את דבריה.

פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בוצע על ידי פאדי אל-קנבר, מחבל ערבי תושב שכונת ג'בל מוכאבר שבמזרח ירושלים, באמצעות משאית שבה נהג ב-8 בינואר 2017 בטיילת ארמון הנציב שבמזרח ירושלים. בדריסה נרצחו קצינה, שתי צוערות וצוער: יעל יקותיאל, שיר חג'אג', שירה צור וארז אורבך הי"ד. 13 חיילים נפצעו, בהם שלושה באורח קשה ואחד באורח בינוני-קשה.

תגיות:איילת שקדמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה