חדשות בארץ

נמנע פיגוע במסילת הרכבת בגליל, דליפות בצינורות הגז מרוסיה: סיכום חדשות החג

נמנע פיגוע על מסילת הרכבת בגליל המערבי, ישראל לא תכיר בתוצאות משאלי העם של רוסיה במחוזות המזרחיים של אוקראינה, ואבו מאזן שוחח עם שר הביטחון בני גנץ. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 20:39)

המשטרה והשב"כ ממשיכים בחיפושים אחרי אדם שהניח מכשול על מסילת הרכבת בין עכו לכרמיאל, סמוך לכביש 85 שבגליל המערבי. בחסדי שמיים, המכשול התגלה במהלך החג, ולא היו נפגעים ולא נגרם נזק. לפי ההערכות, הנחת המכשול נועדה להוריד מהפסים את הרכבת הראשונה שנוסעת על המסילה לאחר צאת החג ובכך לגרום לנפגעים רבים. ערבי ישראלי המתגורר באזור נעצר בחשד למעורבות בניסיון הפיגוע, אולם בתום חקירה בשב"כ הוא שוחרר לביתו. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.

משרד החוץ הודיע הערב (שלישי), כי ישראל לא תכיר בתוצאות משאלי העם שערכה רוסיה בארבעה מחוזות מזרחיים של אוקראינה שנכבשו על ידה, וכי היא מכירה בריבונותה ובשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה. ברוסיה דווח, כי מספירת כמחצית מהקולות עולה שרוב מוחץ של תושבי המחוזות הביע את תמיכתו בסיפוחם לרוסיה.

ביוזמת משרד הבריאות ובשיתוף משרד החוץ, מערכת הבריאות של ישראל תקלוט בשבועות הקרובים פצועי קרב מאזורי הלחימה באוקראינה. במשרד הבריאות ציינו כי מדובר בכ-20 פצועים במצבים של קטיעות גפיים קשות הדורשות שיקום מורכב, ניתוחים משלימים במידת הצורך ופרוטזות. ראשוני הפצועים האוקראיניים הגיעו בכניסת החג לבית החולים שיבא בתל השומר. שאר הפצועים ייקלטו, עם הגעתם, בבתי חולים נוספים.

בצינורות התת-ימיים נורד סטרים 1 ונורד סטרים 2, המשמשים להובלת גז מרוסיה לאירופה, התגלו ביממה האחרונה שלוש דליפות גדולות. לגילוי הדליפות בים הבלטי סמוך לדנמרק קדמו שני פיצוצים עזים שהתרחשו אמש מתחת לפני הים. צבא דנמרק פרסם תיעודים מהדליפות.

באירופה פתחו בחקירה בחשד לחבלה מכוונת. ברקע משבר האנרגיה והעימות בין רוסיה והמערב בשל המלחמה באוקראינה, באירופה חושדים כי רוסיה היא האחראית לדליפות. באוקראינה האשימו בגלוי את רוסיה בביצוע מתקפת טרור. מנגד, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב קרא לערוך חקירה מהירה לבירור הגורמים לדליפות.

האתר האוקראיני "בבל" טוען, כי כוחות רוסיים שיגרו בימים האחרונים כטב"מים תוקפים מתוצרת איראן שכוונו להגיע לאומן. על פי הדיווח, למעלה מעשרה כטב"מים, שחלקם שוגרו מחצי האי קרים הנמצא בשליטה רוסית, הופלו על ידי הכוחות האוקראיניים. לדיווח אין אישוש ממקורות נוספים.

ראש השנה באומן עבר, בחסדי שמיים, ללא אירועים חריגים. מארגון הצלה אוקראינה נמסר, כי צוות המרפאה מטעמו הנמצא במקום העניק במהלך ימי החג טיפול רפואי דחוף לכ-1,500 איש. כחמישה מקרים הועברו להמשך טיפול בבית החולים המקומי. לפי ההערכות, יחד עם כוחות החירום המקומי שהו באומן בחג כ-25 אלף איש.

מקורות פלסטיניים מדווחים, כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקשר אמש לשר הביטחון בני גנץ ואיחל לו שנה טובה. השניים שוחחו על המצב ביהודה ושומרון ודנו בחיזוק בתיאום הביטחוני בין ישראל והרשות. עוד דווח, כי גנץ ביקש מיו"ר הרשות לעשות מאמצים לעצירת ההסלמה.

תגיות:רוסיהרכבתאוקראינהניסיון פיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה