חדשות בארץ

דרמטי: בג"ץ ביטל את מינויו של מני מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים

בית המשפט העליון ביטל פה אחד את מינויו של מני מזוז לתפקיד יו"ר הוועדה למינוי בכירים

  • כ"ו אלול התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בית המשפט העליון נענה היום (חמישי) פה אחד לעתירה, והורה לבטל את מינויו של שופט בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס מני מזוז, ליו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה.

השופטים ציינו כי מינוי למשך תקופת כהונה מלאה בת 8 שנים, אינו סביר שייקבע על ידי ממשלת מעבר בתקופת בחירות.

מזוז הודיע בתגובה כי לא יתמנה באופן זמני: "אני מכבד את החלטת בית המשפט, אף שאני סבור שההחלטה מוטעית ואינה מתיישבת עם מהות הוועדה ותכליתה. בנסיבות אלה לא אוכל לקבל על עצמי את תפקיד יו"ר הוועדה במתכונת שנקבעה".

בכך נענה בג"ץ לעתירת ארגון לביא, שטען: "המינוי אינו סביר, ומהווה ניסיון לקבוע עובדות עבור הממשלה שתקום לאחר הבחירות. המינוי נעשה משיקולים זרים. השופט בדימוס מזוז נתפס כאדם שנוי במחלוקת, שנצבע בצבעים פוליטיים עזים, וזאת בשל התבטאויותיו הן בעת כהונתו, וביתר שאת אחריה. המתבונן מן הצד עלול לקבל את הרושם כי הצבע הפוליטי של השופט בדימוס מזוז הוא שעומד ביסוד הרצון של ראש הממשלה למנותו לתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת ולהותירו כמורשת הממשלה הזאת לממשלות הבאות".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מסר "מברך על החלטת בג"צ המתבקשת לבטל את המחטף שביצעה ממשלת המעבר עם מינויו של מני מזוז. הסטנדרט הכפול של השמאל נחשף במלוא קלונו. בממשלה שנקים בעז"ה נבטל את הוועדות למינוי בכירים ונדאג שאת שדרת הבכירים בשירות המדינה יעצבו נבחרי הציבור של המחנה הלאומי ולא אנשי שמאל קיצוני כמו מני מזוז".

כזכור, השופט נעם סולברג הציע פשרה שלפיה יבוטל מינויו של מזוז לכהונת היו"ר למשך 8 שנים, והוא יכהן רק לצורך בחינת מועמדותו של הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל.

היועמ"שית גלי בהרב מיארה סירבה בתוקף להצעה זו.

תגיות:בג"ץמני מזוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה