חדשות בארץ

בנט נגד לפיד: "סיסמאות ריקות"

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט תוקף את שותפו לשעבר: "צריך לומר את הדברים כהוויתם: אין מקום למדינה נוספת בין הים לירדן. אלו סיסמאות ריקות משנות ה-90"

  • כ"ו אלול התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

זעם ציבורי נרחב על תוכניתו של ראש הממשלה יאיר לפיד להכריז הערב (חמישי) בנאומו בעצרת האו"ם על תמיכתו בקידום פתרון שתי המדינות הכולל הקמת מדינה פלסטינית. מדובר בהצהרה ראשונה מסוגה מזה שנים רבות של ראש ממשלה ישראלי מעל בימת האו"ם.

גם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שותפו לשעבר של לפיד, פרסם הודעת גינוי חריפה. "הדרך שהובלתי כראש הממשלה: לא לריב עם כל העולם ללא צורך, אך גם לא להתקפל ללא צורך. אין שום מקום או היגיון להציף מחדש את רעיון המדינה הפלסטינית. לממשלה בראשותי היו לא מעט הישגים מדיניים: שמרנו על יחסים טובים וחמים עם ממשל ביידן, נהננו משנה של פריחה ביחסים עם מדינות אירופה, העמקנו את היחסים עם מדינות ערב, קרובות ורחוקות, וכל זה – בלי ויתורים ביהודה ושומרון, ויתורים שללא ספק יעמידו בסכנה את בטחונה של מדינת ישראל", כתב בנט.

"ראו, החכמה היא לא לריב עם כל העולם לשם המריבה, ומנגד, לא להתפרק מנכסינו כדי להתנחמד ולמצוא חן בעיני אומות העולם. החכמה היא לעמוד על האינטרסים שלנו, על בטחוננו, להסביר את עמדתנו באופן משכנע, ולשמור על יחסים טובים עם מדינות העולם. צריך לומר את הדברים כהוויתם: אין מקום למדינה נוספת בין הים לירדן. לא רק בשל זכותנו על הארץ", הדגיש בנט.

"גם ברמה הפרקטית, אין שום היתכנות או תוחלת למהלך מדיני עם הפלסטינים. אגב, על מי אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על פלסטינים? על חמאס, שזוכה לתמיכת רוב הפלסטינים? על הג'יהאד האסלאמי? על אבו מאזן שבזמנו הפנוי מכחיש שואה ומשלם לרוצחים? הם עצמם מסוכסכים עמוקות ורחוקים שנות אור ממשילות. לכן, סיסמאות ריקות כמו 'שתי מדינות', צריכות להשאר בשנות ה-90, יחד עם הרבה אופנות אחרות שעברו מן העולם.

בנט הוסיף: "אזרחי ישראל נמצאים כבר שנים תחת איום טילים ורקטות של חמאס מעזה. נסתדר גם בלי איום דומה על לב המדינה מיהודה ושומרון. מדינות באזור שמייצאות טרור וחוסר יציבות יש מספיק. אין צורך לברוא עוד אחת, יש מאין.

"הממשלה בראשותי עשתה את מה שנראה בלתי אפשרי: שמרה על רוח טובה וחיובית מול העולם, תוך שהיא הודפת לחצים ושומרת בקנאות על בטחונם של אזרחי ישראל ועל ארצנו. זה לא פשוט, צריך להתאמץ, אבל הוכחנו שזה אפשרי. השנה היא 2022, לא 1993. גם ידידי האמת של מדינת ישראל לא מצפים מאיתנו להתפשר על בטחוננו ועתידנו. אין שום סיבה להתנדב לכך", סיים בנט את דבריו.

גם בליכוד תקפו את לפיד: "אחרי שלפיד הקים את הממשלה הישראלית-פלסטינית הראשונה, עכשיו הוא רוצה להקים מדינה פלסטינית על גבול כפר סבא, נתניה ונתב״ג ולמסור שטחי מולדת לאויבינו. במשך שנים נתניהו הצליח להוריד את הנושא הפלסטיני מסדר היום העולמי, ולפיד החזיר את אבו מאזן לקידמת הבמה תוך פחות משנה".

גם שר המשפטים בממשלתו של לפיד, גדעון סער, תקף את הנאום הצפוי: "הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון תסכן את בטחון ישראל. רוב העם בישראל ונציגיו לא יאפשרו לזה לקרות".

 

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה