חדשות בארץ

איזנקוט: "הסכמי אוסלו וההתנתקות - צעדים משמעותיים. חזרה לגוש קטיף - אסון"

הרמטכ''ל לשעבר ובכיר המחנה הממלכתי זכה לגינויים חריפים בימין כשהגדיר את הסכמי אוסלו וההתנתקות מגוש קטיף כ"צעדים משמעותיים"

איזנקוט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)איזנקוט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הרמטכ''ל לשעבר ובכיר המחנה הממלכתי, גדי איזנקוט, אמר היום (ראשון) כי הסכמי אוסלו וההתנתקות היו "צעדים משמעותיים" וכינה את המחשבה לחזרה לגוף קטיף "אסון". כך נחשף ב"ישראל היום".

איזנקוט ביקר בישיבת נווה שמואל באפרת יחד עם חבר הכנסת מתן כהנא ממפלגתו, ושוחח עם תלמידיה. "שלושה אנשים ביצעו את הצעדים המשמעותיים ביותר להיפרדות מהפלסטינים", אמר. "יצחק רבין ב-1994-1995, שבהסכמי אוסלו העביר לפלסטינים 40% מהשטח וכ-95% מהאוכלוסייה הפלסטינית, שחיה כיום תחת הרשות הפלסטינית; המשיך בזה בנימין נתניהו ב-1997-1998, כשהעביר בהסכם חברון את העיר; והמשיך אריאל שרון ב-2005, בהחלטה שלו לעשות התנתקות מרצועת עזה. למעשה, 2.1 מיליון פלסטינים חיים כיום תחת שלטון פלסטיני. לצערי הרב, אנחנו לא בוחרים את המציאות, והם חיים תחת חמאס".

עוד אמר הרמטכ"ל לשעבר כי "אלה שרוצים לפרק את המנהל האזרחי ואת הרשות הפלסטינית, לבטל את חוק ההתנתקות ולחזור לגוש קטיף – לדעתי ימיטו אסון על מדינת ישראל".

דבריו של איזנקוט זכו לגינויים חריפים מימין. יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "ההתיישבות בארץ ישראל היא ערך. יש לפרק את המנהל האזרחי ולקדם ריבונות. אוסלו וההתנתקות היו אסון לישראל. עכשיו תורכם. אלו ערכים יהיו שיובילו את הממשלה הבאה? גנץ, אייזנקוט והתנתקות או הציונות הדתית".

חברת מפלגתו של סמוטריץ', חברת הכנסת אורית סטרוק, תקפה את איזנקוט וכהנא: "איזנקוט הוא כלי מחזיק ברכה. אמרתי לתלמידים בנווה שמואל, כשעה לפני שהוא הגיע, כי הוא מסיר את המסכה של מועמדי הקש של המפלגה שלו. לא תיארתי לעצמי שאחד מעלי התאנה יגיע יחד איתו וישב בבית המדרש לשמוע יחד עם התלמידים את הדרשות השמאלניות שלו. מה שאתה בוחר – זה מה שאתה מקבל, גרסת מתן כהנא".

שרת הפנים איילת שקד, המובילה את רשימת הבית היהודי, מסרה: "לא משנה כמה כיפות המחנה הממלכתי יספור בעשירייה הראשונה שלו, הם לא יצליחו להסתיר את העובדה שאיזנקוט וגנץ הם שמאל. גם באמירות וגם בפעולות".

תגיות:גדי איזנקוטההתנתקותהסכמי אוסלובחירות 2022בצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה