חדשות בארץ

דרמה בסיום הגשת הרשימות: המשותפת התפרקה, בל"ד רצה לבד

בל"ד פוצצה את ההסכם שהושג לחלוקת המנדטים בינה לבין חד"ש ותע"ל, ותרוץ לבדה בבחירות. פיצול ההצבעה במגזר הערבי בין שלוש מפלגות מגדיל את הסיכוי שלפחות אחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה

טיבי, עודה ואבו שחאדה, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)טיבי, עודה ואבו שחאדה, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בוועדת הבחירות המרכזית הסתיימה הערב (חמישי) הגשת הרשימות של המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-25. ברגע האחרון התחוללה דרמה, כאשר הרשימה המשותפת התפרקה. הפיצול נגרם בשל דרישתה של בל"ד לבטל את ההסכם שהושג אתמול לרוטציה בין המפלגות על המקום השישי. למרות משא ומתן קדחתני של השעות האחרונות, בל"ד בראשות ח"כ סאמי אבו שחאדה הגישה לבסוף רשימת מועמדים נפרדת לוועדה ותרוץ בבחירות לבדה, בעוד חד"ש ותע"ל ירוצו יחד.

יו"ר חד"ש, ח"כ איימן עודה, אמר במעמד הגשת הרשימות בפני הוועדה: "רצינו אחדות כמה שיותר רחבה. נהיה הרשימה הכי מעניינת בבחירות". יו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, הוסיף כי "אכן יש כאן דרמה. רצינו מצב אחר, לצערי זה לא קורה".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, בירך על התפרקות הרשימה המשותפת: "כשאויבי ישראל נאבקים זה בזה - ניתן רק לברך על כך ולשמוח. בכל מקרה, אנחנו נקים ממשלת ימין ונגרש את תומכי הטרור אבו שחאדה, יחד עם טיבי, עודה וכסיף לסוריה. מאחל לכולם כישלון צורב בבחירות שיביא בעזרת השם לניצחון המחנה הלאומי".

פיצול ההצבעה של המגזר הערבי בין שלוש מפלגות – בל"ד, חד"ש-תע"ל ורע"מ – מגדיל את הסיכוי שלפחות אחת מהן לא תעבור את החסימה. עובדה זו עשויה להוביל את גוש הימין-חרדים אל היעד של 61 מנדטים שיאפשרו לבנימין נתניהו להרכיב ממשלה.

מוקדם יותר הוברר סופית כי לא יתבצע איחוד בשמאל, כאשר מפלגת העבודה הגישה את רשימתה לכנסת. בעוד במרצ הביעו בשבועות האחרונים הסכמה לריצה משותפת, יו"ר העבודה ושרת התחבורה מירב מיכאלי הביעה בעקביות את התנגדותה לכך.

תגיות:הרשימה המשותפתבל"דועדת הבחירות המרכזיתבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה