פעילות הידברות

"אתם כוחות ההצלה הרוחניים": הסגרים נפתחו, ואיתם המדרשה לנערות

האווירה, הרבניות, השבתות, הסיפורים המדהימים של מה שהפך לבית איכותי ומעניק בדיוק לבנות שיכלו ללכת למקומות אחרים לגמרי. הידברות בדאגה לנשמות. מסכמים שנה בהידברות - תחנה שניה: מדרשת אלישבע

  • י"ח אלול התשפ"ב
מדרשיית אלישבעמדרשיית אלישבע
אא

"במה לסכם את השנה?", שאלנו אתכם בשבוע שעבר, האם בהפצת התורה והיהדות של הידברות בכל אמצעי המדיה באופן שפרץ והשפיע על חייהם של מיליוני יהודים? אולי על התוכניות החדשות ולוח השידורים שנתן תחרות קשה מול הערוצים הישראלים? ומה עם החסד, הצלת הנפשות? המלחמה בהפלות ובהתבוללות? טהרה? שמירת שבת?

התחלנו בחינוך. והתגובות שלכם לימדו שאתם מעוניינים לשמוע עוד על מהפכות בתחום החינוכי, אבל לא רק בקרב הציבור הכללי, אלא גם מול ההתמודדויות שחלקם אף בתוך ציבור שומרי התורה והמצוות.

אין זה סוד כי בשנים האחרונות, מתמודדות בנות רבות עם עולם בעייתי וניסיונות קשים, חלק ניכר מהם בעקבות חשיפה מוגברת לכלים טכנולוגיים שונים. מה שהחמיר את המצב בהרבה היה המצב בעת שיאה של מגיפת הקורונה. בנות רבות מצאו את עצמן ללא מסגרת חיובית. מול פגעי הרחוב והזמן הן מצאו את עצמן נופלות במלחמה.

בכניסה ל"מדרשת אלישבע" מתהלכת אחת הרבניות, מלווה במספר נערות המביטות בה בעיניים מלאות הערכה. "כן", היא תספר לנו אחר כך, "אנחנו מדברות בפתיחות על כל שאלה בחייהם האישיים שלהן. הסיבה שהבנות מרגישות איתנו פתיחות כזו ומאפשרות לעצמן לפרוק ולהתייעץ גם בעניינים אישיים רגישים, היא הידיעה שאנחנו מחויבות קודם כל לדאוג להן". אבל זה לא רק זה, היא מסבירה. "יש אווירה משפחתית חמה, אנחנו חיות יחד, אוכלות יחד וישנות יחד. זה לב אחד ענק שבו הן יכולות להרשות לעצמן להרגיש בבית. וזה כל הסיפור".

הכל החל בשנה שעברה. שוב ושוב הגיעו פניות בהולות להידברות, חלק ניכר מהן מהורים אבל גם מנערות רבות בעצמן, שפשוט התחננו "תנו לנו מסגרת רוחנית, זה חמצן בעבורנו".

אחרי קבלת ברכתם והדרכתם של גדולי ישראל, התקבלה ההחלטה פה אחד: מקימים מדרשה.

ממש כמו בכל מיזמי הענק של הידברות, השטח דרש את שלו והיוזמות קמו ועמדו. כך גם כאן, עם ההודעה על פתיחת המדרשה בקיץ, כבר עמדו מול שעריה עשרות בנות. 

מי שנענתה לבקשות לצאת ולעמוד בנשיאות המדרשה הייתה הרבנית כהן, רעייתו של מורנו הרה"ג רבי זמיר כהן, המדריכה את הבנות, מייעצת, מלווה ומתווה את הדרך בעזרת כלתה מנהלת המדרשה, הרבנית בת שבע, שהסכימה לשאת בעול החינוכי השוטף.

"המדרשה זכתה בסייעתא דשמיא להיות מקום כזה שבו כל בת שנכנסת מרגישה מיד אווירה מרוממת וחיבור למקום. למעשה, המדרשה היא 'בית שהוא דרך חיים', ויש אהבה ושמחה בין הבנות. כולן עוזרות לכולן ברוחניות ובגשמיות - פשוט משפחה גדולה", היא מספרת. "בנות המדרשה מגיעות מידי יום לשיעורים עם רצון ועם צמא אדיר לדעת וללמוד עוד על הבורא ועל התורה, ואחר כל שיעור הן יוצאות נפעמות מהעומק והיופי שיש בתורה הקדושה".

 חותמים על שטר שותפות עם הרב זמיר כהן, זוכים במיליוני הזכויות לשנה הקרובה ונחתמים בעז"ה לשנה טובה ומתוקה. לשותפות לחצו עכשיו כאן

את שיעורי התורה במדרשה מעבירות הרבניות הקבועות, לצד שיעורים שבועיים מהרב זמיר כהן וכן מרבנים שונים המגיעים על בסיס קבוע ומעניקים ים רוחני עצום, בו הם מניחים אוצרות של יהדות ואמונה, בדרך מיוחדת ומאירה.

מדהים איך כולם, לאחר השיעור הראשון, ביקשו לספר על רשמיהם כשהם משתאים מהקבוצה האיכותית והרמה הגבוהה במדרשה. "השאלות שנשאלו שם", אמר אחד הרבנים, "מלמדות גם על עומק, אבל גם על צימאון אמיתי וטהור ללמוד, לדעת ולהתחזק".

השבתות במדרשה הפכו לשם דבר. כל שבת היא סוג של סמינר מושקע למתחזקות. כל אחת מהבנות מקבלת בערב שבת את התוכנייה העדכנית המספרת על ההרצאות והתוכניות לשבת הקרובה, וגם עדכון על הרבנים והרבניות שילוו את אותה השבת. בכל פעם דמויות אחרות, המעשירות ומחכימות את המשתתפות.

בשבתות שבהן לא מתקיימת שבת במדרשה מקבלות הבנות חבילה רוחנית לצפייה, בה סרטון מיוחד מנשיא הידברות, הגאון רבי זמיר כהן, עם מסרים על חשיבות קדושת השבת, כיבוד ההורים בבית וכדומה.

במהלך השבוע, בין מגוון השיעורים והתוכניות העוסקות בנושאים רחבים כמו יסודות התורה, הבית היהודי, שידוכים בדרכה של יהדות, ועוד, ניתן למצוא למשל את שיעורו של הרה"ג רבי ירון אשכנזי, שבו מתקיים שו"ת הלכתי. המשתתפות מציגות את השאלות בהלכה שהתעוררו במהלך השבוע, או נושאים הלכתיים שדנו בהן, והרב משיב את ההלכה תוך הסבר רחב ומפורט, המקיף את הטעמים והנימוקים השונים. ממש כמו תוכנית "הלכה למעשה" של ערוץ הידברות, אבל באווירה מיוחדת וישירה.

חותמים על שטר שותפות עם הרב זמיר כהן, זוכים במיליוני הזכויות לשנה הקרובה ונחתמים בעז"ה לשנה טובה ומתוקה. לשותפות לחצו עכשיו כאן

 

הזמן שחלף מיום הקמת המדרשה לימד עד כמה היה חשוב המיזם הזה שאליו נרתמו צוותים רבים מהידברות.

מדי שבוע יושבות הבנות עם הרבנית, ומשתפות אותה בחוויותיהן מהשבוע החולף. הדברים הנאמרים שם מרגשים ומלמדים עד כמה נחוץ היה להחליט להירתם למשימה, ועד כמה היא אכן הצלת נפשות. אבל מה שעוד יותר מדהים, לדברי הצוות, זו הרמה הרוחנית אליה מגיעות הבנות, אלו שבשבועות הראשונים עוד סיפרו איך כל אחת בדרכה הגיעה עם התלבטויות וניסיונות רבים, וממש בהשגחה פרטית היא כאילו הוכוונה הישר ל"מדרשת אלישבע", שכמו נבנתה במיוחד עבורה.

וכשבאים לסכם את השנה, לראות את הזכות העצומה של המדרשה שכבר מהווה בית לעשרות בנות, ולהביט קדימה על התוכניות הרבות לפיתוח ושדרוג התוכניות עבור הבנות, שעד היום לא תמיד היה מי שדאג להן והבין איזה פוטנציאל עצום של רוחניות ואיכות טמון בהן – יש מי שנזכרת דווקא בתחילת הדרך.

היה זה בשעות הערב, עם סיומו של כנס הפתיחה, בזמן שהמדרשה עדיין לא פעלה אפילו שעה אחת בהרכב המלא של לימוד, ארוחות ולינה. אחת הבנות, הילה (שם בדוי, כמובן) סיפרה שהיא גרה בקצה הארץ, באילת הרחוקה, ואין לה דרך לחזור הביתה. היא ביקשה בעדינות אם הרבניות יוכלו למצוא לה מקום, רק ללילה ההוא.

מיד נרתמו הכל לדאוג לה. האחת חיפשה דירה, אחרת ארגנה מצעים. היה מי שדאגה כבר לארוחת הבוקר הבא ולכל מה שצריך.

אולם למרות כל הטרחה והמאמצים, הודיעה לבסוף הילה כי מצאה חברה מירושלים שתבוא לקחת אותה, והיא תישן בביתה. הרבניות לא הרגישו אכזבה על מאמצי השווא. הכל משמיים.

כשהחברה הגיעה, היא נכנסה לבניין ועמדה המומה. היא שאלה למה היא עצמה לא ידעה על הקמת המדרשה, וכאילו נמשכה בכוח רב למקום.

וזהו. הן הלכו

כעבור כמה ימים, הילה סיפרה כי חוזה העבודה שלה לא יאפשר לה להרחיק כל כך, ולמרבה הצער היא ויתרה לעת עתה, כשהיא מבטיחה שתנסה שוב בהמשך. אבל מי שהגיעה "במקומה", הייתה החברה שרק באה לקחת ולארח אותה. עד לרגע זה, היא לומדת ונהנית במדרשה מכל רגע.

כך, למשל, אחד הספקים של מוצרי הגלם למטבח המדרשה, התעניין משום מה רבות על פעילות המדרשה. כשהוא חזר לשם עם אחיינית שלו, הבינו הכל מדוע הוא ביקש כל כך לברר על התוכניות, בהתלהבות רבה כזו.

עכשיו, בתום שנה מושקעת של הצלחה גם בסיוע לבנות ישראל המבקשות מקום לעלות בו, מתכוננים במדרשה לקליטת בנות נוספות ואיכותיות. כל אחת שרוצה ללמוד עוד על היהדות, מבקשת להתחזק אך לא יודעת מהיכן להתחיל, כל מי שמעוניינת להקים בית בישראל ורוצה להכין את עצמה לעשות זאת נכון, כל מי ששואפת לגור במקום שבו תוכל ליהנות מאווירה של רוחניות ותורה עם חברות דומות, שתפסענה עמה צעד צעד – זה יהיה המקום שלהן.

הרבנית כהן כבר מחכה להן.

וכל מי שהיה שותף, עם זיכוי הרבים הגדול בעולם, כל מי שיהיה שותף, יכול לדעת שהוא העניק כל כך הרבה לבנות המלך, בנותיו של הבורא יתברך, ואין ספק שהקדוש ברוך הוא ידאג לו בחזרה.

 חותמים על שטר שותפות עם הרב זמיר כהן, זוכים במיליוני הזכויות לשנה הקרובה ונחתמים בעז"ה לשנה טובה ומתוקה. לשותפות לחצו עכשיו כאן

תגיות:מדרשהפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה