חדשות בארץ

במערכת הפוליטית סופדים לרס"ן בר פלח הי"ד: "אובדן יקר. גיבור בחייו ובמותו"

ראש הממשלה, ראש האופוזיציה, שר הביטחון ושר האוצר ספדו לרב-סרן בר פלח הי"ד, הקצין שנהרג בהיתקלות עם מחבלים באזור ג'נין

  • י"ח אלול התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה יאיר לפיד ספד היום (רביעי) לרב-סרן בר פלח הי"ד, הקצין שנהרג בפעילות המבצעית בג'נין שבו חוסלו שני מחבלים. "רב-סרן בר פלח, לוחם ומפקד, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, נהרג הלילה בפעילות מבצעית ואין מילים לנחם את המשפחה, בת הזוג והחברים על אובדן של היקר מכל", אמר לפיד. "בר לוחם בכל רמ"ח אבריו נלחם בטרור והוביל את לוחמיו עד שעתו האחרונה. הפעילות המבצעית שבה נהרג סיכלה פיגוע גדול והצילה חיי אדם. אנחנו כואבים יחד איתכם את נופלו. יהי זכרו של בר ברוך".

שר הביטחון בני גנץ ספד אף הוא לפלח: "מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו, לחבריו ולפקודיו של רס״ן בר פלח, סמג״ד גדס״ר נח״ל, שנפל בהיתקלות עם מחבלים סמוך למעבר ג׳למה. הכוח בפיקודו הסתער על המחבלים וחיסל אותם. צה״ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול בשומרון ובכל מקום בו הטרור ירים את ראשו".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של רב-סרן בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, שנפל הלילה בקרב עם מחבלים. בר היה גיבור בחייו ובמותו. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד".

שר האוצר אביגדור ליברמן: "בוקר קשה מאוד. אני שולח מעומק ליבי תנחומים למשפחתו של רס"ן בר פלח ז"ל. בר שירת כסגן מפקד סיירת הנח"ל ויצא הלילה לפעילות מבצעית סמוך לג׳נין. הוא פעל בגבורה יוצאת דופן כדי לחזק את ביטחון אזרחי ישראל ונפל באופן טרגי בהיתקלות עם מחבלים. עם ישראל עומד כולו לצד משפחתו, יהי זכרו ברוך".

במקביל, נשמעה ביקורת עזה על הוראות הפתיחה באש, ועל כך שלמרות שהיה ברור שמדובר במחבלים - חיילי צה"ל הסתכנו כדי לא לירות בחשודים. הכתב הצבאי של תאגיד השידור "כאן", רועי שרון, העלה תהיות על ההתנהלות של הכוח הצבאי בשטח: "אומר בזהירות כי עדיין תחקיר ראשוני, אם מח"ט הגזרה קופץ בעצמו לפקד על אירוע של שני חשודים על הגדר כנראה שכן חושדים שזה לא שני ילדים שמנסים להסתנן לישראל. גם האיגוף, החשאיות, השארת כוח התצפית, הזחילה לעבר השניים, מעידים שהייתה הבנה שהולכים להיתקלות".

"ולמרות זה, בסוף, הכוח מבצע ירי לאוויר ומאבד את יתרון ההפתעה", הוסיף שרון. "נוהל מעצר חשוד אפשר לעשות גם ממאה מטר, עם 20 תאורות באוויר. בשביל לירות לאוויר לא צריך להתגנב בחושך. נראה שילוב לא מוצלח של מצד אחד הבנה שמדובר בחמושים, ומצד שני התפעול הסופי היה כאילו זה עוד ניסיון הסתננות בגדר".

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, תקף בחריפות: "שני חשודים מתגנבים לגדר באמצע הלילה, ליד עמדת צה"ל. יש מל"ט תקיפה באוויר, ובמקום להשתמש בו או לירות על החשודים מתוך הג'יפ הממוגן, שולחים חיילים לזחול עד אליהם כדי לבדוק אם יש להם נשק. זה לא יהודי, לא מוסרי, והגיע הזמן להפסיק עם הפרקטיקות ההזויות האלו. אסור לסכן חיילי צה"ל. נקודה".

השגריר לשעבר ומועמד הליכוד לכנסת דני דנון ציין כי יש לחשוב מחדש על כללי הפתיחה באש, כדי לא לסכן את חיילי צה"ל: ''לוחמי צה"ל האמיצים מנעו פיגוע קשה אך במחיר כבד מאוד. ליבנו עם משפחתו של קצין צה"ל שנפל בקרב אשר קיבלה הבוקר את הבשורה קורעת הלב. הגיעה השעה לחשוב מחדש על כללי הפתיחה באש, ושימוש בכטב"מים קטלניים לחיסול חוליות טרור ללא סיכון כוחותינו''.

תגיות:יאיר לפידבר פלח הי"דבנימין נתניהוטרורצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה