חדשות בארץ

השר יועז הנדל: לא אתמודד בבחירות הקרובות לכנסת

שר התקשורת יועז הנדל, שהשותפות הפוליטית בינו ובין שרת הפנים איילת שקד ברשימת הרוח הציונית פורקה בתחילת השבוע, הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת: "אני אחראי לכל מה שקרה בדרך, להחלטות שלי ולתוצאות הפוליטיות"

הנדל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)הנדל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

השר יועז הנדל הודיע הערב (שלישי), כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. "עשיתי כל מה שחשבתי שנכון למדינת ישראל", אמר. "במהלך חיי קיבלתי החלטות, לא מעט החלטות. אני מקווה שברובן צדקתי אבל ברור לי שבלא מעט החלטות גם טעיתי. החשש הגדול בקבלת החלטה הוא הפחד לטעות. לא פחדתי".

"הזירה הפוליטית חשובה לעתיד מדינת ישראל למרות שיש בה אין ספור בעיות", הוסיף הנדל. "נכנסתי אליה מתוך תחושת שליחות גדולה ואני יוצא ממנה לעת עתה מתוך הכרה גדולה בזכות שנפלה בחלקי. בחמש מערכות בחירות ניסיתי להוביל קול של ימין ממלכתי במדינת ישראל. אני גאה בכך שלאורך כל הדרך הייתי ממלכתי. אני פורש מהסבב הנוכחי עם צביטה בלב, אך עם גאווה ואהבה גדולה לעם הזה ולחברה הישראלית".

"אני מרגיש שזכיתי, ומתחייב להמשיך לעבוד ולהשפיע על המדינה גם מבחוץ. אני גאה בהחלטות המקצועיות שקיבלתי, כשלנגד עיניי עמדה תמיד טובתה של מדינת ישראל ואזרחיה. אני משלם מחיר פוליטי כבד על האמונות שלי, לפעמים מרוב ציניות בשיח הציבורי גם מחיר אישי, אבל אני רץ למרחקים ארוכים".

הנדל הוסיף כי "חוסר יציבות פוליטי הוא איום אסטרטגי על מדינת ישראל. הפילוג הפנימי, שנאת החינם, השבטיות - כל אלה מייצרים סכנה ברורה ומיידית. רציתי מאוד להיות הסולם שמוביל להקמת ממשלת אחדות. הבנתי כי להדיר חצי מהעם, ולא משנה מאיזה צד של המפה הפוליטית, רק מגביר את תחושת הקיטוב ופוגע בחוסנה של החברה. הממשלה האחרונה שהוקמה, והייתי חלק ממנה, הייתה בעיניי מימוש החזון האישי שלי לאחדות. שמאלנים וימנים שישבו ביחד בקואליציה כדי לעבוד. זה משהו שלא ראינו הרבה שנים. במבחן ההיסטוריה עוד נראה שזה היה צעד נדרש כדי שישראלים מכל המדינה ירגישו שזה הבית שלהם. וגם הפעם, הצעתי לאזרחי ישראל את הדבר הנכון למדינת ישראל בעיניי - להילחם על הקמת ממשלת אחדות".

"ממשלת אחדות היא הסיפור ההפוך לממשלה צרה של 61. הקמתי את הרוח הציונית לשם כך, וכשהבנתי כי השותפות הזו עלולה להוביל בסוף לממשלה צרה - העדפתי לפרק ולשלם את המחיר הפוליטי", הצהיר הנדל. "אני אחראי לכל מה שקרה בדרך, להחלטות שלי ולתוצאות הפוליטיות. עשיתי טעויות פוליטיות, אבל אני מקווה ומאמין שלא עשיתי טעויות ערכיות. אני מאחל למדינת ישראל, שמסבב הבחירות הזה סוף סוף תצא ממשלה טובה, יציבה ורחבה, שתתפקד שנים רבות ושתכיל ותקבל את כלל חלקי החברה הישראלית".

כזכור, השותפות הפוליטית בין הנדל ושרת הפנים איילת שקד ברשימת הרוח הציונית פורקה שלשום. הרשימה, שהוקמה לפני כחודש וחצי בלבד, זכתה מתחילת דרכה לתוצאות לא מעודדות בסקרים שצפו כי לא תעבור את אחוז החסימה. השותפות בין השניים עלתה על שרטון בעקבות התנגדותו הנחרצת של הנדל להקמת ממשלת ימין צרה וסירובו לצרף את מפלגת הבית היהודי בראשות יוסי ברודני.

מוקדם יותר היום, חתמה שקד על הסכם לריצה משותפת לכנסת עם הבית היהודי. במסגרת ההסכם, שקד תעמוד בראש הרשימה ותרוץ תחת השם הבית היהודי, עם האות ב'. ימינה תקבל את המקומות הראשון, השלישי, החמישי והשישי. מועמדי הבית היהודי יוצבו במקומות השני, הרביעי והשביעי.

שקד, שהשתתפה אמש בכנס איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים באילת, אמרה כי ככל הנראה תמליץ לנשיא על ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה הבאה. זאת בניגוד להצהרותיה בשבועות האחרונים, לפיהן תכפה על השחקנים השונים במערכת הפוליטית להקים ממשלת אחדות רחבה: "ככל הנראה אמליץ על נתניהונראה את התוצאות ונחליט. נראה מי יקבל הכי הרבה מנדטים, ומי יוכל להקים ממשלה יציבהאני מעדיפה ממשלה רחבה ויציבה, אבל אם ימשיכו עם שיח החרמות והאלטרנטיבה תהיה ממשלה צרה או בחירות - אז נקים ממשלה צרה וננסה לעבוד".

תגיות:יועז הנדלבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה