חדשות בארץ

גנץ חשף מפת מתקנים לייצור נשק בסוריה: "איראן בונה תעשיות טרור"

בנאום שנשא בכנס של הג'רוזלם פוסט בניו יורק, התריע שר הביטחון כי "איראן הגדילה את ייצור הצנטריפוגות המתקדמות, במצב הנוכחי היא בעלת יכולת להגיע לחומר שמספיק לשלוש פצצות תוך מספר שבועות"

גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ חשף היום (שני) מפה ובה למעלה מעשרה מתקנים של התעשייה הצבאית הסורית, ביניהם המתקן התת-קרקעי במציאף, המשמשים לייצור אמל"ח מתקדם עבור איראן ושלוחיה.

בנאום שנשא בכנס הג'רוזלם פוסט בניו יורק, אמר גנץ כי "איראן בונה בסוריה תעשיות טרור לצרכיה, לאחרונה החלה לבנות תעשיות מתקדמות גם בתימן ובלבנון. העולם צריך לבלום את התוקפנות האיראנית ולהעמיד אופציה צבאית אמינה ומוחשית".

גנץ ציין, איראן הפכה חלק מהמפעלים הסוריים לתשתיות שמייצרות טילים מדויקים ואמצעי לחימה מתקדמים עבור חיזבאללה והמיליציות הפרו-איראניות באזור. הוא הוסיף כי אתרים אלו מהווים איום פוטנציאלי משמעותי לאזור ולישראל.

בהתייחסו לאיום הגרעין האיראני ולמשא ומתן בין איראן והמעצמות, אמר שר הביטחון: "לפי המידע שברשותנו, איראן הגדילה את ייצור הצנטריפוגות המתקדמות, והיא מעבירה אותן לאתרים תת-קרקעיים בניגוד למחויבותה. להערכתנו, במצב הנוכחי איראן הינה בעלת יכולת להגיע לחומר שמספיק לשלוש פצצות בתוך מספר שבועות. במצב שבו אנו נמצאים, נדרש להביא לכך שאם יהיה הסכם גרעין, הצנטריפוגות המתקדמות מושמדות ולא מאוחסנות באופן שיאפשר לאיראנים לחזור ולהעשיר חומר במהירות בתום ההסכם".

"מול מגמת ההתקדמות של הגרעין האיראני, בין אם יהיה הסכם או לא – חובה להעמיד איום צבאי בינלאומי בהובלה אמריקאית", הצהיר גנץ. "לצד זאת, עלינו לבנות שותפות מודיעינית בין המדינות המוטרדות מהתקדמותה של איראן".

תגיות:איראןבני גנץהסכם הגרעיןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה