חדשות בארץ

ראש המוסד חושף: "סיכלנו עשרות פיגועים ברחבי העולם בתקופה האחרונה"

"בתקופה האחרונה סיכלנו עשרות פיגועים של איראן נגד ישראלים בחו"ל, בקפריסין, בטורקיה, בקולומביה ובעוד מקומות רבים בעולם שבכולם המפגעים נתפסו עם אמצעי ההרג", אומר ראש המוסד דוד ברנע

  • ט"ז אלול התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ראש המוסד דוד ברנע התייחס הבוקר (שני) לסיכול הפיגוע נגד ישראלים בטורקיה. את הדברים אמר בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן. בדבריו חשף כי בתקופה האחרונה סוכלו עשרות פיגועים של איראן ברחבי העולם, כאשר המשותף לכולם הייתה העובדה שהמפגעים נתפסו עם אמצעי ההרג.

"בתקופה האחרונה סיכלנו עשרות פיגועים של איראן נגד ישראלים בחו"ל, בקפריסין, בטורקיה, בקולומביה ובעוד מקומות רבים בעולם שבכולם המפגעים נתפסו עם אמצעי ההרג", אמר ברנע. "איראן מובילה קמפיין חובק עולם לפגיעה בישראלים וביהודים ורק עקב היותם ישראלים ויהודים. כל מקום וכל אמצעי כשר בראייתם.

"בקפריסין נתפסו המחבלים עם כלי נשק. בטורקיה, בסיוע הטורקים, סיכלנו את אירועי הטרור רגע לפני הלחיצה על ההדק והצלנו חיי אדם. עמדנו כחוט השערה מפגיעה בבני עמנו. הכוונות כבר היו על הראשים בפועל", חשף ראש המוסד.

ברנע הרחיב על האיום האיראני: "איראן נעדרה נפקדה מהשיח על הטרור. אבל הטרור האיראני נכח כל העת להעסיק אנשי מוסד רבים, ונוכח ביתר שאת במציאות היום. הטרור הוא חלק בלתי נפרד מהאיום האיראני", אמר. "איראן היא רפובליקה שמנצלת טרור לצרכיה. הטרור לא משמש להגנה על אזרחיה - אלא כדי לקנות למשטר כוח ושליטה". ברנע אף הוסיף כי המשטר האיראני מעניק מחסה למנהיגי אל-קאעידה ומשתמש בהם לצרכי טרור.

"חתימה על הסכם הגרעין פירושה שמשטר הטרור יקבל מיד כ-6 מיליארד דולר, בנוסף ל-90 מיליארד דולר בשנה הראשונה ועוד עשרות רבות של מיליארדים. נניח שרק חלק קטן מהתוספות ילכו לטרור - אז כבר האתגר שלנו ושל כל העולם למנוע טרור יהיה אדיר. זו אחת החולשות המובהקות של ההסכם. כפי שהזהרתי את ארה"ב, ההסכם דווקא יקרב את איראן למימוש תוכנית הגרעין - הוא מיטיב לטווח הקצר, אבל רע לטווח הארוך.

ברנע הדגיש: "ההסכם כפי שמנוסח היום מבוסס על שקרים איראניים. טהרן שאפה לפתח נשק גרעיני שמסכן את קיומנו, וההסכם יאפשר להם להשיג זאת בקלות רבה יותר, תחת לגיטימציה בינלאומית. איראן חייבת להפסיק את ההונאה רבת השנים והעולם חייב לדרוש את האמת".

בתוך כך, הבוקר אמר בכיר בצבא איראן כי טהראן פיתחה מל"טים מתאבדים שנועדו לפגוע בעומק ישראל. בריגדר-גנרל כיומרת' חידרי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות מהר, אמר כי כלי הטיס החדש, "ארש-2", הוא גרסה משודרגת של "ארש-1". לדבריו, מטרתו היא לפגוע ב"תל אביב ובחיפה".

תגיות:איראןהמוסדטרורדוד ברנע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה