חדשות בארץ

מחטף כואב: ממשלת המעבר אישרה החלטה שתסלול את הדרך לתחבורה ציבורית בשבת

הממשלה אישרה החלטה שתאפשר, למרבה הצער, תחבורה ציבורית בשבת. ש"ס: "רוב העם מתנגד להפיכת יום השבת ליום עבודה נוסף"

  • ט"ו אלול התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) תוכנית רב-שנתית ארצית להקמת רשויות מרחביות לתחבורה, המהוות חוליה מקשרת בין הרשויות השלטון המקומי לשלטון המרכזי.

על פי ההחלטה, כל רשות מקומית תשויך למרחב תחבורתי ללא יוצא מן הכלל, לפי זיקות תחבורתיות בין הרשויות. כל המרחבים התחבורתיים ינהלו את התחבורה והתנועה במרחב על בסיס סמכויות ותפקידים שמשרד התחבורה והרשויות יעבירו להן, לפי רמת הבשלות.

בעקבות כך, הרשויות המרחביות לתחבורה יפעלו בשלב הראשון כרשות מקומית, ייזמו תכניות לתחבורה ציבורית ויתכננו ויבצעו פרויקטים תחבורתיים משותפים, כאשר בכל רשות מרחבית תמונה מועצה מייצגת לכל הרשויות במרחב.

בהמשך, עם קידום החקיקה, יואצלו לרשויות סמכויות נרחבות לפרסום והפעלת מכרזי תחבורה ציבורית, אכיפה ועוד. כחלק מהסמכויות, החשש הוא שראשי רשויות אנטי-דתיים ינצלו את סמכויותיהם לשם הפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

שרת התחבורה מרב מיכאלי מסרה: "תוכנית שיכולה להפחית את העומס בכבישים עוכבה במשך 25 שנה. היום שמנו לזה סוף ואישרנו את המודל של רשויות מטרופוליטניות שייתן כוח לראשי הרשויות לנהל את התחבורה לטובת התושבות והתושבים כמו שרק הם יודעים.

"אחרי 25 שנה של דיבורים, אנחנו עושות ועושים. לראשונה, משרד התחבורה יעביר סמכויות לרשויות המקומיות ויאפשר לראשי הרשויות לנהל בצורה חכמה ויעילה, בשיתוף פעולה ובסינכרון, היבטים רבים בתחבורה, לרבות איך ומתי תפעל", לשון מיכאלי.

ש"ס הגיבה בחריפות להחלטה שאושרה: "ממשלה שלא קיבלה את אימון העם מבצעת מחטף חמור לשינוי מהותי של הסטטוס קוו ופגיעה קשה בזהות היהודית רק כדי לקושש קולות לקראת הבחירות. בושה וחרפה שזה מה שיש להציע.

"כולם יודעים שזו החלטה פופוליסטית, ללא סמכות, שתשונה מיד כשנקים ממשלה לאומית הנתמכת בידי רוב העם, שמתנגד בהפיכת יום השבת הקדוש ליום עבודה נוסף. ש"ס תפנה באופן מיידי ליועצת המשפטית לממשלה שתעצור את המהלך המקומם".

יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, הגיב על ההחלטה וכינה אותה "מחטף בזוי בתקופת בחירות". לדבריו, "בזמן שאזרחי ישראל תקועים בפקקים, מרב מיכאלי ממשיכה להשתמש במשרד התחבורה ככלי לקמפיין שלה, ולהפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה. מדובר במחטף בזוי בתקופת בחירות, שלא היה עובר משפטית אם הייתה פה ממשלת ימין. אחרי הבחירות נסדיר בחוק את איסור תחבורה ציבורית בשבת, כפי שהיה כל השנים בישראל. הקמנו מדינה יהודית ונשמור עליה כזו".

הרב עמנואל מזרחי - הסגולות הטמונות בשולחן שבת:

תגיות:תחבורה ציבוריתשבתמרב מיכאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה