חדשות יהדות

קידוש ה': רבה הראשי של אוקראינה קיבל אות כבוד ממשרד הביטחון האוקראיני

רבה הראשי של אוקראינה ושליח חב"ד בקייב, הרב משה אסמן, קיבל אות כבוד על פעילותו הרבה לרווחת תושבי אוקראינה

  • ט"ו אלול התשפ"ב
(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

הרב משה ראובן אסמן, רבה הראשי של אוקראינה ושליח חב"ד בקייב, קיבל בסוף השבוע שעבר אות משרד הביטחון של אוקראינה, על פועלו הרב למען רווחתם של תושבי אוקראינה בתקופת המלחמה הקשה.

במשך החודשים האחרונים מסייעת הקהילה היהודית, בהנהגתו של הרב אסמן, ללא הרף לכלל תושבי המדינה. בין פעולות הסיוע: פינוי פצועים מצ'רנייב לבתי חולים, הענקת סיוע הומניטרי לפליטים רבים, סיפוק מטהרי מים לעיר ניקולייב, סיוע בניקוי הריסות בניז'ין, השקת מרפאה ניידת בחינם בקייב, ולאחרונה סיפקה הקהילה מזגנים לבתי חולים באוקראינה.

הרב אסמן הודה למשרד הביטחון האוקראיני על קבלת אות הכבוד: "קיבלתי פרס ממשרד ההגנה של אוקראינה, את המסדר 'תהילה לאוקראינה'. עבורי זאת הייתה הפתעה אמיתית, הערכה כל כך גדולה לפעילותי הצנועה אנחנו ממשיכים לעבוד, תהילה לאוקראינה".

בחודש שעבר פנה הרב אסמן לישראלים, וקרא להם לא להגיע השנה לאומן, בצל המלחמה הקשה שנמשכת כבר יותר מחצי שנה.

בראיון לרדיו 103FM אמר הרב: "אוקראינה ממליצה לא לנסוע לאומן. הם לא אוסרים אבל הם לא יכולים לאבטח. אני ממליץ גם כן להשתדל לא להגיע השנה. כבר יש שם כמה מאות, אולי אלפים. הקרבות נמשכים, בדרום, במזרח. המלחמה בעיצומה. יש אזעקות, יש טילים, גם היו נפילות באומן בתחילת המלחמה. אני חושש שיכול להיות פרובוקציות גם כן. פעם אחת כבר קרה שגנרל רוסי אמר שהאוקראינים עשו מחסן נשק בבית כנסת, נסעתי לשם, בדקתי ואמרתי שאין שום דבר, אבל פחדתי שיירו לעבר אומן. אם אוקראינה נגד, מי ייקח אחריות על חיים של אנשים?!", תהה הרב.

 

תגיות:הרב משה אסמןאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה