חדשות בארץ

5 ימים לאחר הפיגוע בבקעה: נמשך המצוד אחר המחבל השלישי

נמשך המצוד אחר המחבל השלישי שביצע את הפיגוע באוטובוס החיילים בבקעת הירדן, 11 מבוקשים נעצרו ביו"ש ובמרחב הבקעה

  • י"ב אלול התשפ"ב
(צילום: דובר צה''ל)(צילום: דובר צה''ל)
אא

כוחות צה"ל ממשיכים במאמציהם לאתר את המחבל השלישי שלקח חלק בפיגוע הירי באוטובוס החיילים ביום ראשון השבוע. בנו ואחיינו, שביצעו עימו את הפיגוע, נתפסו זמן קצר לאחר הפיגוע כשהם סובלים מכוויות - מבקבוק תבערה אותו תכננו להשליך לעבר האוטובוס.

כחלק מהחיפושים אחר המחבל פעלו לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב בכפר ג'יפטליק שבמרחב החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים ועצרו שני מבוקשים. בכפר ברוקין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה נעצרו ארבעה מבוקשים. בפעילות הכוחות בכפר בידו, מחנה הפליטים קלנדיה ובעיר רמאללה שבגזרת החטיבה המרחבית בנימין, נעצרו שלושה מבוקשים נוספים. כמו כן, בפעילות שנערכה במחנה הפליטים ג'ילזון שבמרחב החטיבה, הכוחות איתרו והחרימו כ-2000 ש"ח, שעל פי החשד יועדו לפעילות טרור.

כוחות הביטחון פעלו גם בכפרים סוואחרה ואבו דיס שבמרחב החטיבה המרחבית עציון, ועצרו שני מבוקשים נוספים. במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש לעבר החיילים, שהשיבו בירי. כן נזרקו לעבר כוחותינו אבנים, זיקוקים ומטענים.

במהלך הלילה נעצרו סך הכל 11 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

פיגוע הירי בבקעת הירדן היה פיגוע מתוכנן היטב. 3 מחבלים ירו לעבר האוטובוס, וחסמו עם רכבם את האוטובוס, כדי שלא יוכל להימלט. כן שפכו המחבלים שמן על האוטובוס, ותכננו לזרוק בקבוקי תבערה - וחלילה להבעיר את האוטובוס על יושביו. בחסדי שמים גלויים סוכל זממם: מפקד הכיתה של טירוני כפיר שהיו באוטובוס ירה 29 כדורים לעבר המחבלים. מפקד המחלקה ירה עוד 5 כדורים, ולאחר שנפצע באצבעו הוא משך את בלם היד של האוטובוס, מה שמנע את ההתדרדרות. כמו כן, הנוזל ששפכו המחבלים היה שמן ולא דלק, ולכן לא הצליחו להבעיר את האוטובוס, אלא את עצמם.

בסך הכל נפצעו באירוע 6 חיילים, וכן נהג האוטובוס. הנהג, מורן לורלי, נפצע באורח קשה. הקליע חדר דרך עצמות הפנים שלו - ויצא מהצד השני. מורלי עדיין מאושפז במחלקת טיפול נמרץ, כשהוא מתאושש ממספר ניתוחים. אחד הניתוחים המורכבים שעבר היה ניתוח לשחזור הפנים שהתרסקו, כיוון שקליע עבר מצד אחד לשני דרך עצמות הפנים.

ד"ר סלאח נסייר, מומחה לכירורגית פה ולסת, שניתח את מורלי, הסביר כי בחדר הניתוח שוחזר, במשך שעות ארוכות, המבנה התלת ממדי של מרכז הפנים שרוסק על ידי הקליע. "הקליע עבר מצד אחד לצד השני דרך עצמות הפנים", אמר. "למזלו הרב לא הייתה פגיעה בכלי דם הראשיים בצוואר, במוח או בעמוד השדרה שהיו עלולות לגרום למותו".

תגיות:פיגועבקעת הירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה