חדשות בארץ

איזנקוט תוקף את ההתיישבות: "אנשים שמובילים לאסון"

הרמטכ"ל לשעבר ובכיר המחנה הממלכתי, גדי איזנקוט: "אני מומחה גדול לסוגיה הפלסטינית. אקים בתי חולים ביו"ש לפלסטינים. ההתנחלות בחומש לא חוקית"

  • י"ב אלול התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל לשעבר ובכיר המחנה הממלכתי, גדי איזנקוט, חשף אמש (רביעי) את דעותיו ותקף את תנועת ההתיישבות. במהלך חוג בית שערך במטולה אמר איזנקוט כי "התנועה שדוגלת בהתיישבות בכל מקום מובילה לאסון".

על פי הדיווח ב'ישראל היום', הרמטכ"ל לשעבר אמר: "אנשים שלא מבינים מובילים לקו הפוך של ביטול ההתנתקות, והובלה למדינה דו לאומית. זה המצע של בן גביר, סמוטריץ' וחלקים בליכוד. אני יודע טוב מאוד מה הם חושבים כי ישבתי איתם בדיונים. אבל המציאות הפוליטית דוחקת אותם לעמדות שהם בניגוד לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל".

איזנקוט תקף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, וציין כי בתקופתו חומש פונתה עשרות פעמים: "במצע של המחנה הממלכתי כתוב אכיפת החוק בכל שטחי ישראל ויהודה ושומרון. ההתנחלות בחומש היא לא חוקית, יש חוק התנתקות. אני תחת ממשלת נתניהו כרמטכ"ל פיניתי את חומש בין 28 פעמים ל-62 פעמים. הוא קיבל דיווח, כל בוקר הוא ראה ידיעה. אין פה בכלל דילמה".

איזנקוט תקף ישירות את חבר הכנסת איתמר בן גביר, באמרו: "מה שמעלה את בן גביר זה ערעור הביטחון אחרי 'שומר חומות'. הצעירים, גם כשהם חכמים מאוד, הם מחפשים תשובות של שחור ולבן והבחירה היא בין אנשי מעשה שעשו עשרות שנים לביטחון מדינת ישראל לבין החבר'ה האלה שכוחם ביכולת רטורית בלשבת באולפנים ולצחקק ולהפעיל את היכולת שלהם ברשתות החברתיות ולגרום לצעירים להצביע. אני רואה בזה פגם".

"אני מחזיק מעצמי מומחה גדול לסוגיה הפלסטינית", הוסיף הרמטכ"ל לשעבר, "אפעל לעשות שורה של צעדים מעשיים: ראשית - לסגור את כל הפרצות ולהשלים את הגדר. שנית - להקים בתי חולים ביו"ש לפלסטינים, כיום יוצאים עשרות אלפי לטיפולים תכופים בתל השומר והדסה. שלישית - לבנות אזורי תעשייה ביו"ש כדי שהם יוכלו לעבוד ולהתפתח ביו"ש. כיום יוצאים 200 אלף פלסטינים לעבוד בישראל מדי יום. ורביעית - עצמאות אנרגטית, היום הם מקבלים את כל האנרגיה מישראל".

יצוין כי ברשימת המחנה הממלכתי חברים שורה של תומכים מובהקים בהתיישבות ביו"ש, הבכירים בהם הם השרים גדעון סער וזאב אלקין. איזנקוט שלח עקיצה לעברם: "זה לא דבר שצריך לעמוד לפתחם של פוליטיקאים. אירוע כזה צריך להיגמר אצל מפקד החטיבה שמפנה אותם בבוקר. זה שזה הפך לאירוע פוליטי זה מצביע על חלק מהמציאות הבלתי הגיונית שנקלענו אליה. חומש פונתה עשרות פעמים בתקופת נתניהו לכן זה לא היה צריך להיות נושא בכלל. ראיתי שבני גנץ החזיר תשובה לבג"ץ: שחומש תפונה".

ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) הגיב על דבריו של איזנקוט: "מדהים שאיזנקוט בחר לומר את האמירה האווילית הזו דווקא במטולה שמקימיה הם אנשי ההתיישבות שדגלו בישוב הארץ ועשו זאת מתוך ציונות ואמונה בצדקת דרכנו".

מפלגת הרוח הציונית הגיבה: "צריך להסיר את הכובע בפני איזנקוט שבניגוד לאחיזת העיניים הקולקטיבית של המחנה הממלכתי, שם את כל האמת על השולחן. תמיכה בפינוי יישובים איננה ימין, אלא שמאל. זה הוויכוח בינינו לבין המחנה הממלכתי. הרוח הציונית היא הבית של אנשי הימין הערכי שרוצים יישום של מדיניות ימין בממשלה הבאה".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח''כ בצלאל סמוטריץ', אמר כי "אם זה הולך כמו שמאל ומריח כמו שמאל ומגעגע כמו שמאל - אז זה שמאל. גם אם גנץ ואיזנקוט עטפו את השמאל שלהם בכמה עלי תאנה ימניים ודתיים כדי לגנוב את ליבם של אנשי ימין ולהעביר קולות מהימין לשמאל".

ח"כ שמחה רוטמן הגיב לדבריו של איזנקוט: "שמאל על מלא. בקרוב מתן כהנא יסביר לכם על קורבנות שלום שעושים עם אויבים ברגישות ובנחישות, ועוד כמה סיסמאות שמאל".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף: "חוץ מהשמאל הקיצוני ממש, כולם במדינה הזו מבינים כבר מזמן שהגירוש היה טעות, שרק התיישבות מביאה ביטחון ומונעת פיגועים, ובצפון השומרון שנשאר שטח C דווקא אפשר לתקן''.

תגיות:גדי איזנקוטיהודה ושומרוןהמחנה הממלכתיבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה