חדשות בארץ

דרמה בבג"ץ: השופטים הוציאו צו על תנאי נגד מינויו של מני מזוז

היועמ"שית גלי בהרב-מיארה סירבה לקבל את הצעתם של השופטים לבטל את מינוי הקבע של מני מזוז ליו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה ולהשאיר את מינויו רק לצורך מינוי רמטכ"ל חדש. השופטים קבעו, כי על המדינה לנמק בתוך שבוע מדוע לא יבוטל מינויו הקבוע של מזוז

  • י"א אלול התשפ"ב
מזוז (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)מזוז (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:11)

שופטי בית המשפט העליון הוציאו היום (רביעי) צו על תנאי נגד מינויו של מני מזוז ליו"ר הוועדה המייעצת למינויים בכירים בשירות הציבורי. הצו הוצא לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, דחתה את הצעת השופטים, בראשם השופט נועם סולברג, לבטל את מינויו של מזוז לתפקיד לתקופה של שמונה שנים ולהשאיר את מינויו לזמני רק לצורך מינוי הרמטכ"ל.

בצו שהוציאו, דורשים השופטים מהמדינה לנמק בתוך שבעה ימים מדוע לא יבוטל מינוי הקבע של מזוז, שנעשה בתקופה של ממשלת מעבר, ולא להסתפק במינוי זמני על מנת לאפשר את מינויו של אלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל הבא של צה"ל.

בתגובה שהגישה היועצת המשפטית לממשלה לעתירה, היא טענה כי מינויו של מזוז בתקופת בחירות הינו בהתאם לכללי הריסון בממשלת מעבר. "הנחיצות באיושו של תפקיד יו"ר הוועדה בעת הזו התעוררה בשל הצורך הדחוף למנות רמטכ"ל במקומו של רא"ל אביב כוכבי בסוף השנה, ונוכח פטירתו של יו"ר הוועדה שכיהן עד לאחרונה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג ז"ל.

''בהתאם לכך, מונה כעת השופט בדימוס מזוז ליו"ר, לתקופה של שמונה שנים, בהתאם להחלטת הממשלה מ-2018. מינוי זה התחייב לשם מינוי רמטכ"ל בהקדם'', הסבירה היועמ"שית.

כזכור, לפני שלושה שבועות הגיש ארגון "לביא" עתירה דחופה לבג"ץ נגד מינויו של מזוז, לשעבר שופט בית המשפט העליון, ליו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים. לטענת הארגון, המינוי מנוגד לכללי הריסון החלים על ממשלת מעבר.

שרת הפנים איילת שקד, שלא דחקה בראש הממשלה החליפי נפתלי בנט להפעיל וטו על מינויו של מזוז, הביעה תמיכה בעמדתו של סולברג: "השופט סולברג מצדד בעמדה שהצגתי בישיבת הממשלה לאשר את מינויו של מזוז כזמני בלבד רק למינוי הרמטכ"ל. היועמ"שית ושרי הממשלה שגו שלא אימצו את דעתי. או שנמנה את כל המינויים החשובים גם בתקופת בחירות (כך צריך להיות) או שלא ימנו את מי שלא הכרחי לתקופות ארוכות", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

תגיות:בג"ץמני מזוזגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה