חדשות בארץ

"אובדן הרתעה בעיצומו של גל טרור מושתק": המחבל שרצח את אדל ביטון בת השנתיים צפוי להשתחרר

משפחת ביטון זועמת על כך שאחד המחבלים שהורשע בהריגת ביתם הפעוטה אדל הי"ד יתייצב בשבוע הבא בפני ועדת השחרורים: "בכל מדינה מתוקנת לא ייתנו יד לשחרור מרצחים"

  • י' אלול התשפ"ב
(צילום: באדיבות המשפחה)(צילום: באדיבות המשפחה)
אא

5 המחבלים שרצחו את אדל ביטון הי"ד בת השנתיים יתייצבו בפני ועדת השחרורים, הראשון שבהם, מ', יתייצב בפני הוועדה ביום שני הקרוב - כך דווח הבוקר (שלישי) ב'ישראל היום'.

אדל הי"ד היתה בת שנתיים בלבד כאשר נפצעה באורח אנוש ב-2013, כאשר בעקבות יידוי אבנים על רכב השמפחה - התנגש הרכב במשאית. במשך שנתיים היה מצבה של אדל קשה מאוד, וב-2015 היא נפטרה בעקבות סיבוך של דלקת ריאות. בינואר 2016 נגזרו על המחבלים שזרקו את האבנים על הרכב 15 שנות מאסר במסגרת עסקת טיעון באשמת הריגה, זאת לאור קשיים ראייתיים.

במהלך מתן גזר הדין אמר התובע כי "הנאשם לא חדל לזרוק אבנים עד אשר התרחשה אותה תאונה ארורה". השופטים שהרשיעו את המחבלים, קבעו: "ברגע של רשעות, טיפשות ואדישות מוחלטת לערך חיי אדם, גדעו את חייה של אדל ושינו את חיי המשפחה".

משפחת ביטון זעמה. היא הגישה ערעור לוועדת השחרורים והאם השכולה אדווה תגיע בעצמה לבית הכלא מגידו, שם המחבל כלוא. "מדוע המחבלים האלו יכולים לקבל קיצור של שש שנים בעונשם? זה הזוי ומקומם, לעג לרש. לא מדובר בדרישה לא הגיונית, אלא בפעולה סבירה - בכל מדינה מתוקנת לא ייתנו יד לשחרור מרצחים. מדובר באנשים שנמצאים כעת בשנות ה-20 לחייהם - אנחנו מוציאים החוצה אנשים שיחזרו לטרור. הם יחזרו לכפר שלהם כמנצחים עם חיוך על פניהם. זה אובדן הרתעה, בטח בעיצומו של גל טרור מושתק. אני מתכוונת להגיע לוועדת השחרורים כדי להסתכל בעיניים של חבריה - שייקחו את האחריות בידיים שלהם".

ביטון סיפרה כי ההודעה על התייצבותם של המחבלים בפני ועדת השחרורים הגיע אליה בצורה חסרת רגישות.  לאחרונה קיבלה הודעת סמס בה נמסר כי "קיים מידע חדש בתיק". בתחילה התעלמה ביטון מההודעה, אך מכר שבירר במה מדובר עדכן את המשפחה השכולה כי המחבלים יתייצבו בפני ועדת השחרורים בימים הקרובים, בבקשה לקצר את מעצרם.

"מדובר בדרך הזויה לקבל הודעה שכזו. הייתי מצפה שבמקרה כל כך רגיש וכאוב, כשמדובר בהורים שכולים שמקבלים מידע משנה חיים, שתהיה דרך יותר מכילה ורגישה", זעמה אדווה ביטון, וציינה כי היא מצפה מהפוליטיקאים שיפעלו כדי שמחבלים עם דם על הידיים לא ישוחררו בקיצור שליש.

תגיות:אדל ביטוןמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה