חדשות בארץ

"פחדתי שהאוטובוס יתפוצץ עם החיילים בתוכו": פרטים חדשים על הפיגוע באוטובוס בבקעה

הפיגוע בבקעה הסתיים בניסים גלויים: המחבלים שפכו שמן ולא דלק ולא הצליחו להצית את האוטובוס - אלא את עצמם, האוטובוס נסע באיטיות בשוליים ללא נהג, והמ"כ ירה מחסנית שלמה

  • י' אלול התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ימים אחדים לאחר פיגוע האוטובוס בבקעה, וחלק ממכלול הניסים נחשף: מפקד הכיתה של טירוני כפיר שהיו בדרכם לבסיס ירה 29 כדורים לעבר המחבלים. מפקד המחלקה ירה עוד 5 כדורים, ולאחר שנפצע באצבעו הוא משך את בלם היד של האוטובוס, מה שמנע את ההתדרדרות. על פי הדיווח בחדשות 13, הנוזל ששפכו המחבלים היה שמן ולא דלק, ולכן לא הצליחו להבעיר את האוטובוס, אלא את עצמם. שניים מהם התגלו על ידי כוחות הביטחון כשהם פצועים וסובלים מכוויות. נמשכות הסריקות אחר המחבל השלישי.

בחדשות 12 התפרסם סרטון מתוך האוטובוס שתיעד את הרגעים הקשים שעברו על החיילים. בתיעוד נראים החיילים, שרובם טירונים ולא חמושים, וכן נשמעים קולות מצרורות הירי של המחבלים.

אפרים מילר, 33, הגיע לזירת הפיגוע דקות ספורות לאחר שהתרחש. בראיון ל'ידיעות אחרונות' הוא שיחזר את הרגעים לאחר שהגיע לזירה. "שלפתי את האקדח שלי והתחלתי לסרוק את הזירה. מתוך האוטובוס התחלתי לשמוע צעקות 'פיגוע, פיגוע'. ראיתי שהאוטובוס מחורר מכדורים. הוא היה ללא נהג, ונסע באיטיות לכיוון השוליים. מבפנים צעקו 'עצרו את האוטובוס'.

"היה ריח חריף ופחדתי שהאוטובוס יתפוצץ בכל רגע, עם כל החיילים בתוכו. ניסיתי להיכנס דרך חלון הנהג כדי לפתוח את הדלתות, אבל לא הצלחתי. הקפתי את האוטובוס ופתחתי אותו דרך ידיות החירום. סרקתי את האוטובוס כדי לוודא שאף אחד לא נשאר בו, ואז העברתי דיווח מסודר לכוחות".

מילר הוסיף כי לפני 19 שנה נרצח אביו שלמה הי"ד בפיגוע ירי על ידי מחבל. "הייתי בן 14 כשאבא נרצח בפיגוע", שיתף. "כשהאדרנלין ירד, הכל צף וחשבתי על הפיגוע עם אבא. הדמעות החלו לזלוג, וחשבתי על העובדה שאסור לי להשאיר את אשתי והילדים שלי לבד. אלה היו רגעים קשים".

הרב ברוך רוזנבלום - הקב"ה אוהב לתת למי שיודע לומר תודה על כל פרט:

תגיות:פיגוע יריאוטובוסבקעת הירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה