חדשות בארץ

כוכבי: "אוזלת היד של הרשות הפלסטינית מצמיחה טרור"

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס, בכנס למידה מטכ"לי, לפעילות המתמשכת של צה"ל לסיכול טרור, וחשף כי במהלך מבצע "שובר גלים" נעצרו עד כה כ-1,500 מבוקשים וסוכלו מאות פיגועים

כוכבי (צילום: פלאש 90)כוכבי (צילום: פלאש 90)
אא

(קרדיט: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, התייחס היום (שני) לפעילות המתמשכת של צה"ל בחודשים האחרונים לסיכול פיגועים, והאשים כי הרשות הפלסטינית מגלה אוזלת יד שמצמיחה טרור.

במסגרת כנס למידה מטכ"לי לסיכום תרגיל "מרכבות האש", אמר כוכבי: "נוכח עלייה חמורה בהיקף הפיגועים באיו"ש, יצא צה"ל לפני מספר חודשים למבצע 'שובר גלים', והגביר משמעותית את פעילותו לסיכול הטרור. במסגרת המבצע עד כה נעצרו כ-1,500 מבוקשים וסוכלו מאות פיגועים".

לדברי הרמטכ"ל, "חלק מהעלייה בטרור נובעת מאוזלת ידם של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים המובילה לחוסר משילות באזורים מסוימים ביהודה ושומרון, ואלו מהווים קרקע פוריה לצמיחת הטרור".

"כמו תמיד, גם נוכח ההתפתחות הזו המבחן שלנו הוא אחד – הגנה על אזרחי מדינת ישראל, ומשימתנו היא לסכל טרור. נגיע לשם כך לכל עיר, שכונה, סמטה, בית או מרתף. הפעילות שלנו תימשך ואנו ערוכים להגביר אותה על פי הצורך".

בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחרי מאהר א-סעיד, החבר השלישי בחוליית המחבלים שביצעה אתמול את פיגוע הירי לעבר אוטובוס החיילים בבקעת הירדן. בכאן חדשות נחשף הערב כי א-סעיד הורשע לפני 20 שנה בסיוע לניסיון רצח של איש שב"כ, וריצה עונש מאסר בישראל בין השנים 2003-2011. בנו ואחיינו, שביצעו עמו את הפיגוע, נעצרו אתמול.

על פי הדיווח בחדשות 13, מתחקיר הפיגוע עולה כי מפקד המחלקה ושני מפקדי הכיתות של טירוני חטיבת כפיר שעשו את דרכם באוטובוס לבסיסם השיבו לעבר המחבלים במכת אש שכללה עשרות כדורים. מפקד המחלקה, ששם לב כי הנהג נפצע ונשכב על הרצפה, הצליח למשוך את בלם היד ומנע בכך את הידרדרות האוטובוס. עוד עולה מהתחקיר כי המחבלים, שניסו להבעיר את האוטובוס, לא הצליחו בכך מכיוון ששפכו עליו שמן ולא דלק.

תגיות:הרשות הפלסטיניתיהודה ושומרוןטרוראביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה