המצעד

"והקרן קיימת לו": 5 עובדות מעניינות על מצוות ביקור חולים

הולכים לבקר חולה, לשוחח איתו קצת ואולי אפילו להביא לו זר פרחים רענן? מסתבר שאתם מקיימים את אחת המצוות החשובות בתורה. מה אתם באמת יודעים על מצוות ביקור חולים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש מצוות שאנחנו עושים בשמחה, אך לא יודעים כמה הן חשובות. ביקור חולים זו אחת מהן. אספנו לכם 5 עובדות מעניינות על מצוות החסד העצומה הזו.

1. מצווה עם הנחיות

מצוות ביקור חולים היא מצווה שיש לה פירוט שלם של הלכות לקיומה. יש תפילה שצריך להגיד בעת שמבקרים את החולה, וכן הנחיות: איזה חולה יש לבקר ואיזה לא, מתי נכון או לא נכון לבקרו.

 

2. מצווה שצריך לעשות בשמחה

להגיע לחולה ולבקר אותו בפנים נפולות? פספסת את הכוונה של המצווה. רצוי להגיע בפנים מאירות על מנת לשמח את החולה ולהתפלל ליד מיטתו.

 

3. מצווה שמזרזת החלמה

האם ידעת שבכל פעם שאתה מבקר חולה אתה לוקח ממנו 1 חלקי 60 מהמחלה שלו, ובעצם עוזר לו להבריא? מובן שיש לקיים את המצווה כהלכתה, ולהתפלל על החולה לפי הנוסח הכתוב בסידור.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

4. שכר בעולם הזה וגם בעולם הבא

מה משתלם יותר מזה? כשאתה מבקר חולה, אתה מקבל שכר בעולם הזה וגם בעולם הבא. וכך כתוב: "אֵלּוּ דְבָרִים שֶׁאָדָם אוֹכֵל פֵּרוֹתֵיהֶם בָּעוֹלָם הַזֶּה וְהַקֶּרֶן קַיֶּמֶת לוֹ לָעוֹלָם הַבָּא, וְאֵלּוּ הֵן: "כִּבּוּד אָב וָאֵם. וּגְמִילוּת חֲסָדִים. וְהַשְׁכָּמַת בֵּית הַמִּדְרָשׁ. שַׁחֲרִית וְעַרְבִית. וְהַכְנָסַת אוֹרְחִים. וּבִקּוּר חוֹלִים...".

 

5. הקב"ה עשה את זה לפניך

ואם עוד לא השתכנעת עד כמה המצווה הזו חשובה אצל השם יתברך, הנה עובדה מדהימה לסיום: כשאברהם אבינו מל את עצמו בגיל 99, ביקר אותו הקב"ה ביקור חולים כהלכתו. וכך כותב רש"י: "וירא אליו" –  לְבַקֵּר אֶת הַחוֹלֶה. אָמַר רַבִּי חָמָא בָּר חֲנִינָא: יוֹם שְׁלִישִׁי לְמִילָתוֹ הָיָה, וּבָא הקב"ה וְשָׁאַל בִּשְׁלוֹמוֹ".

יש לכם עובדות מעניינות על מצות ביקור חולים? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:מצוותTOP5

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה