חדשות בארץ

הרצוג בגרמניה: "רוחות השנאה מגיעות מאיראן. הסכמים חסרי שיניים לא יעצרו אותה"

בפתח ביקורו בגרמניה, נפגש הנשיא יצחק הרצוג עם עמיתו הגרמני פרנק-וולטר שטיינמאייר ותקף את איראן: "פועלת במוצהר להשמדת ישראל. מדינת ישראל לא תוכל להשלים עם איומים על קיומה, אנו מצפים שבעלי בריתנו יעמדו איתן לצידנו בעת הזאת"

(צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)(צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג החל היום (ראשון) את ביקורו הממלכתי בגרמניה, והתקבל בטקס רשמי בארמון הנשיאות בברלין על ידי נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר. השניים נועדו לאחר מכן לפגישה, בסיומה נשאו הצהרות לתקשורת.

"מכובדי נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר, אני גאה לעמוד כאן, לצידך, בביקורי הממלכתי הראשון כנשיא מדינת ישראל, על אדמת גרמניה", פתח הרצוג את דבריו. "זה רגע שבו מתמזגים יחד, עבר ועתיד, כאב וגאווה, זיכרון ותקווה".

"אני ניצב כאן היום כשארבע מילים עומדות לנגד עיניי: בשם העבר, למען העתיד. הבסיס למערכת היחסים בין ישראל לגרמניה הוא אמנם מורכב, מאתגר, כואב לפעמים, אבל הוא יצר קשר עמוק וברית איתנה וחשובה. לעד נועדנו להיות אחוזים זה בזה, בקשר של עבר ולא פחות מכך – בקשר של עתיד ושל תקווה. היום אנו יודעים שהקשר בין ישראל וגרמניה הוא נכון, הכרחי וחיוני. עבור ישראל – ועבור גרמניה".

הרצוג התייחס בדבריו לפיגוע הירי שהתרחש בצהריים בבקעת הירדן: "הטרור לא נח לרגע והרים את ראשו גם היום, כשלפני שעות אחדות טרוריסטים שפלים ביצעו פיגוע כלפי ישראלים שנסעו באוטובוס. לא נשלים עם שום פגיעה באזרחינו וחיילינו. מדינת ישראל תגן על אזרחיה, צה"ל וכוחות והביטחון שלנו יפעלו בכל זמן ובכל מקום. ומכאן שלוחה ברכת החלמה מהירה לפצועים".

בהמשך תקף הנשיא את איראן והסכם הגרעין המתגבש בינה לבין המעצמות: "רוחות השנאה מגיעות קודם כל מאיראן. איראן פועלת במוצהר להשמדת ישראל – ועל הקהילה הבינלאומית לנהוג כלפיה ביד קשה, נחושה ותקיפה. הסכמים מרוככים וחסרי שיניים, והטבות מפליגות, לא יעצרו את איראן. איראן הוכיחה שאי אפשר להאמין לה, איראן הוכיחה שהיא מאיימת על הסדר העולמי, איראן הוכיחה שהיא לא בוחלת בטרור, בהרג, ובהתנהלות בריונית שמערערת את היציבות הגלובלית".

"מדינת ישראל לא תוכל להשלים עם איומים על קיומה", הצהיר הרצוג. "ישראל תעמוד ותגן בתקיפות ובעוצמה על אזרחיה ועל הקהילות היהודיות בכל העולם. אנו מצפים שבעלי בריתנו יעמדו איתן לצידנו בעת הזאת".

במסגרת ביקורו הממלכתי בגרמניה, ייפגש הרצוג מחר עם הקנצלר הגרמני אולף שולץ. בהמשך ישתתף הנשיא בטקס ההנצחה הרשמי לזכר הנרצחים בטבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן, לצד נשיא גרמניה, הוועד האולימפי והמשפחות השכולות, ויישא דברים בטקס.

ביום שלישי יבקר הרצוג בבונדסטאג, בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה, ויישא דברים במקום. לאחר מכן יבקר עם רעייתו מיכל באנדרטה בברלין לזכר יהודי אירופה שנספו בשואה ובאתר הזיכרון במחנה ברגן-בלזן שבגרמניה.

תגיות:איראןיצחק הרצוגגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה