חדשות בארץ

משרד החוץ מזהיר: "טילים נורו לאזור העיר אומן - לא לנסוע לאוקראינה"

משרד החוץ חידד את אזהרת המסע הקיימת לאוקראינה, וקרא לאזרחים שלא להגיע למדינה, כולל לעיר אומן וסביבותיה: "המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות"

אומן, תמונת ארכיון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)אומן, תמונת ארכיון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

בצל המלחמה המתמשכת בין רוסיה ואוקראינה, משרד החוץ חידד היום (חמישי) את אזהרת המסע הקיימת לאוקראינה וקרא לאזרחי ישראל להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי המדינה, כולל העיר אומן וסביבותיה.

במשרד החוץ ציינו, כי "לפני מספר ימים נורו טילים לאזור העיר אומן אשר הביאו למותו של אזרח אחד, פציעה של מספר אזרחים, וגרמו להרס רב. אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לעזוב מיידית את גבולות המדינה. המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על יישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, מהווים סכנת חיים ממשית ומיידית".

עוד אמרו במשרד החוץ, כי מצב החירום עליו הכריזה ממשלת אוקראינה החל מה-24 בפברואר עלול להביא להצרת חופש התנועה, הטלת עוצר על אזורים שונים, והכבדת אמצעי הביטחון והשיטור הננקטים באזורים השונים – כולל בדיקות, מעצרים וגירוש: "בנוסף פרסם משרד החוץ האוקראיני הודעה המבקשת שלא להגיע השנה לאומן בשל מצב המלחמה והקושי לממש אחריותם לביטחון ובטיחות המתפללים".

בסיום הודעת המשרד הודגש, כי "לשגרירות ישראל בקייב אין נוכחות רציפה בשטחי אוקראינה בימים אלה, ולכן לא ניתן יהיה לספק שירותים קונסולריים מלאים ויהיה קושי רב להעניק טיפול במקרה חירום".

בתחילת השבוע קרא הרב משה אסמן, רבה הראשי של אוקראינה, לישראלים שלא להגיע השנה לאומן. "אוקראינה ממליצה לא לנסוע לאומן. הם לא אוסרים אבל הם לא יכולים לאבטח", אמר בריאיון לרדיו 103FM. "אני ממליץ גם כן להשתדל לא להגיע השנה. כבר יש שם כמה מאות, אולי אלפים. הקרבות נמשכים בדרום, במזרח – המלחמה בעיצומה. יש אזעקות, יש טילים, גם היו נפילות באומן בתחילת המלחמה. אני חושש שיכול להיות פרובוקציות גם כן".

"פעם אחת כבר קרה שגנרל רוסי אמר שהאוקראינים עשו מחסן נשק בבית כנסת. נסעתי לשם, בדקתי ואמרתי שאין שום דבר, אבל פחדתי שיירו לעבר אומן. אם אוקראינה נגד, מי ייקח אחריות על חיים של אנשים?", סיכם הרב אסמן.

תגיות:אומןאוקראינהמשרד החוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה