חודש אלול 2023

אלול אחד ושני קולות: אלוקים רוצה אותך ככה, לא משנה מאין באת

תתעלמי מהקולות המעיקים, אל תיכנעי ליצר ותחבולותיו. תני לעצמך הזדמנות לתקן כל יום מחדש, אל תוותרי על הקסם הזה

(צילום:(צילום:
אא

כמו בכל שנה, גם השנה הוא הופיע. תפס אותנו לא מוכנות בעליל - אלול.

את שומעת שאבא נמצא ממש כאן ברחובות, מטייל בשדות, ורוצה לעזוב את הכול לפרוס ידיים ולרוץ אליו. להתחנן אליו שהשנה לא יהיו עוד חולים ונפטרים, לא עוד אסונות, פיגועים, מלחמות ושנאת חינם.

את יודעת שזה הזמן לתקן. הלהבה דולקת, הנר עדיין לא נכבה. המלך ממש כאן. מסתובב ברחובות. מגשים את המשאלות. ממתין לך.

אבל כמו בכל שנה, יחד עם האלול והריח הממכר של ההתחדשות, ההזדמנות והתשובה מופיע גם כסיל זקן. הוא מזכיר לך שללכת כל השנה עם חצאיות קצרות ורק באלול להתעורר ולהתלבש בצניעות, זו ממש צביעות! הוא מבהיר לך שלסטות הצידה, להתנתק מחבורת מספרי לשון הרע, כשכל השנים היית "הרכלנית של הכיתה", זה ממש מוגזם ונראה כל-כך מוזר ולא אמין. הוא לועג לך על כל צעד קטן: "מה קרה שאת מצטדקת?", מזכיר לך חטאים ישנים שמביישים אותך.

הקולות שלו הגיוניים עד מאד, הוא מדבר בשם הנאורות והצדק. קשה שלא להילכד בתוך הרשת הנוצצת שהוא פורש מעליך. בקלות ניתן להיכלא בתוך כלוב הזהב.

אך אל תתני לקולו השקרי להתגבר על הקול האמיתי שנמצא בתוכך, הרחש שקורא לך לחזור - לא משנה מאיפה את באה. קול שקורא לך להתנער מעפר, להתנקות, לא חשוב כמה עמוק ומלוכלך הבור שאת נמצאת בו.

אלוקים רוצה אותך ככה. לא משנה מאין באת. תקראי לזה צבועה, מוזרה, הפכפכה. אם יום אחד החלטת "להתחפש", להתלבש צנוע יותר - הרעדת את הארץ. אם שבוע אחד התאמצת יותר לכבד את ההורים, להימנע מלשון הרע, להתפלל בכוונה - אין קץ לשכרך.

תתעלמי מהקולות המעיקים, אל תיכנעי ליצר ותחבולותיו. תני לעצמך הזדמנות לתקן כל יום מחדש, אל תוותרי על הקסם הזה.

אבא נמצא כאן, ממש קרוב. לא תמיד אנחנו מצליחות לשמוע את הצעקה ברחובות שקוראת לנו להתעורר. לפעמים הזדמנויות פז חומקות לנו בין הידיים. אבל מלך מלכי המלאכים קורא לנו לשוב אליו. הוא מסתובב בין אנשים, יורד אל העם. מטייל בשדות, מקשיב לכל אחת ואחת מבנותיו. ספרי לו הכול. ממש מההתחלה, אפילו שהוא כבר יודע ומכיר אותך היטב, הוא היחיד שמוכן לשמוע את סיפור חייך עשרות אלפי פעמים.

שתפי אותו מה כואב לך, מה קשה ומעיק עליך. ספרי לו שאת רוצה לשוב אליו, שאת כמהה לרגש שנעלם. שהלב שלך מכוסה בשכבה עבה של אבק ולכלוך, ואת רוצה כל כך להיות תמימה ונקייה מחטאים כמו ביום היוולדך.

שובי אליו. דרשי קרבתו, חפשי אהבתו.

הוא יקבל אותך. מי שאת. כמו שאת. איך שאת.

"שובה אלי ואשובה אליכם".

תגיות:אלולגולשים כותבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה