חדשות בארץ

נחתם הסכם בין ממשלת גרמניה למשפחות חללי הטבח באולימפיאדת מינכן

ממשלת גרמניה הודיעה על מתן פיצויים בסך 28 מיליון אירו למשפחות החללים והנפגעים בפיגוע הטרור באולימפיאדת מינכן. בעקבות ההסכם, נציגי המשפחות יגיעו לטקס שיתקיים בשבוע הבא במינכן במלאת 50 שנה לטבח

  • ד' אלול התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ממשלת גרמניה הודיעה היום (רביעי) באופן רשמי, כי תשלם פיצויים למשפחות הנפגעים בפיגוע הטרור באולימפיאדת מינכן ב-1972. מדובר בהישג גדול למשפחות, שנאבקו חמישים שנה על הכרה ולקיחת אחריות מצד הממשלה הגרמנית.

במסגרת ההסכם, גרמניה תשלם סכום של 28 מיליון אירו שיחולק בין כלל משפחות החללים והנפגעים. היות ומדובר ב-23 משפחות הזכאיות לפיצויים, כל משפחה תקבל למעלה ממיליון אירו.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך על ההסכם, בהודעה משותפת שפרסם יחד עם נשיא גרמניה: "אני מודה לידידי, נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר, על הנהגתו ומחויבותו חסרת הפשרות למהלך של צדק, אנושיות ואחריות. זו לא הפעם הראשונה בה הנשיא שטיינמאייר מוכיח כי הוא ידיד קרוב של ישראל. לפועלו יש תרומה כבירה למערכת היחסים החמה בין ישראל וגרמניה".

הנשיא הוסיף: "אני מבקש להביע את הערכתי לצעד החשוב של ממשלת גרמניה בהנהגת הקנצלר שולץ, צעד אשר בליבתו ניצבים לקיחת אחריות ותיקון העוול ההיסטורי שנעשה למשפחות חללי אולימפיאדת מינכן".

כזכור, בתחילת החודש הודיעו משפחות החללים כי בכוונתן להחרים את הטקס, שיתקיים בשבוע הבא במינכן במלאת 50 שנה לפיגוע. הן דחו את הצעתה של גרמניה לשלם 200 אלף אירו לכל משפחה במסגרת הסכם הפיצויים, וכינו אותה "הצעה מעליבה". אתמול דווח על מגעים מתקדמים בין המשפחות לממשלת גרמניה, שכאמור הבשילו לכדי הסכם.

טבח הספורטאים התרחש ב- 5 בספטמבר 1972. במהלך אולימפיאדת מינכן רצחו מחבלים מארגון "ספטמבר השחור" 11 ספורטאים מהמשלחת הישראלית.

תגיות:אולימפיאדת מינכןיצחק הרצוגגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה