חדשות בארץ

תוך חילול שנת השמיטה: כביש 16, הכניסה החדשה לירושלים, נפתח לתנועה

כביש 16, המהווה כניסה חדשה לירושלים, נפתח לתנועה. סגן ראש העיר החרים את הטקס: "חילול שנת השמיטה"

  • ד' אלול התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כביש 16, המהווה כניסה חדשה לירושלים, נפתח היום (רביעי) לתנועה, לאחר סיום העבודות. הכביש יהווה כניסה נוספת לירושלים מכיוון מערב. באמצעותו ניתן יהיה להיכנס בנסיעה רצופה של מספר דקות ממחלף מוצא, ולהגיע לשכונות בדרום ובמערב העיר דרך שתי מנהרות תת-קרקעיות.

מהירות הנסיעה המותרת בכביש תהיה תהיה 110 קמ"ש. לאורך הכביש ישנם שלושה מחלפים: באזור מוצא, בנחל רבידה שבסמוך לגבעת שאול ובצמוד לרחוב בייט. דרכו ניתן יהיה להגיע לשכונות רבות, לרבות למרכז הרפואי שערי צדק. הכביש הוא דו נתיבי לכל כיוון, מתחיל במחלף מוצא ומתפצל עד לחיבורו לדרך בגין.

הכביש ישרת בעיקר את הבאים מכיוון מערב. הכביש כולל שתי מנהרות שיעברו תחת השכונות הר נוף ויפה נוף וחלקו המזרחי של הר הרצל. בין שתי המנהרות עובר הכביש בגשר מעל נחל רבידה, ושם נבנה מחלף נחל רבידה שיחבר אותו עם הכביש החדש שנסלל לגבעת שאול.

בעתיד יוכלו משתמשי הכביש לחנות את הרכב בחניון בייט הממוקם בסמוך לתוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה ולהתנייד בעיר באמצעות הרכבת הקלה שני הקווים: הקו האדום והקו הירוק.

מדובר בפרויקט של עיריית ירושלים, משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, שבוצע ע"י חברת 'שפיר'.

ראש העיר ירושלים משה ליאון בירך על פתיחת כביש 16: "מהפיכת התחבורה כבר כאן, והיא תביא לידי כך שירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים", אמר. "פתיחת כביש 16 היום, מוקדם אף מהצפוי, היא נדבך חשוב בהפיכת הכניסה לירושלים לפשוטה יותר ולמהירה יותר והיא תפחית במידה ניכרת את עומס התנועה בחלקים המערביים של העיר. ואולם הפתיחה של כביש 16 היום אינה מספיקה ואינה עומדת בפני עצמה. בעתיד, ייפתח לצד הכניסה לעיר מכביש 16, ברחוב בייט, חניון "חנה וסע" שיאפשר לבאים לעיר לחבור לרשת מתקדמת של רכבות קלות, אשר העבודות עליהן בעיצומן והן ייפרסו בכל רחבי העיר".

לעומת זאת, סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג הודיע כי יחרים את טקס חנוכת הכביש: "לאחר התייעצות עם הגרמ"ש עמאר שליט"א רבה של ירושלים החלטנו לא להשתתף בטקס חנוכת כביש 16. עיריית ירושלים ביקשה מהחברה המבצעת להמתין כחודש לנטיעת עצים בסמוך לכביש, החברה המבצעת רמסה את שנת השמיטה ונטעה עצים. לא נשתוק על רמיסת מצוות השמיטה והפגיעה בתורת ישראל בזכותה אנו עם בארצנו", מסר קינג.

חבר הכנסת אורי מקלב זעם אף הוא על הנטיעות שניטעו לאחרונה לקראת טקס חנוכת הכביש, ודרש לעוקרם כיוון שניטחו בעיצומה של שנת השמיטה, בניגוד גמור להחלטת מטה של משרד התחבורה ערב שנת השמיטה.

ח"כ מקלב דרש להשיב את המצב לקדמותו בכדי למנוע את חילול השמיטה: "טקס פתיחת הכביש אולי משמח תושבים רבים אך מדוע להכניס אקורד צורם ופוגע בימיה האחרונים של השמיטה, מדינת ישראל שומרת שמיטה ומדוע כעת לשנות סטטוס קוו זה הקיים מימים ימימה", כתב מקלב בחריפות והוסיף כי "הדרך היחידה הינה להחזיר את המצב לקדמותו בכדי שלא תפגע שנת השמיטה בימיה האחרונים ויווצר תקדים שכזה בכניסה לעיר הבירה של ישראל - ירושלים".

"החלטת השרה כעת שלא להתחשב בהחלטה קודמת זו של המשרד ולפעול כנגדה לא רק פוגעת בשמיטה אלא אף שוברת את הרצף השלטוני הקיים. יש משמעות לקבלת החלטות גם אם היו של ממשלה קודמת, בארץ קיים רצף שלטוני גם אם הוא שונה ויש לכבדו. זו פגיעה מיותרת", תקף מקלב. "מדובר בפגיעה ברגשות תוך חוסר רגישות מינימלית וכיבוד השני. חקלאים מוסרים נפש בימים אלו לשמירת השמיטה והממשלה מצידה פוגעת בשמירת השמיטה. המשרד והתפקיד בו אתם נמצאים הינו ממלכתי האמור לייצג את כלל הציבוריים בישראל, זו שער כניסה חדש לעיר הבירה ובסמיכות לשכונת ענק דתית וחרדית ומפרים בה את קדושת השמיטה ברגל גסה".

תגיות:שמיטהירושליםכביש 16

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה