חדשות בארץ

הרב אביגדור חיות, האב השכול מאסון מירון, מגיב למכתבי האזהרה

הרב אביגדור חיות, ששכל באסון מירון את בנו הבכור ידידיה ותלמידו משה לוי ז"ל, מגיב לשליחת מכתבי האזהרה: "יש פה 2 נקודות. אנחנו מאמינים שהכול מריבונו של עולם. אסור שאסון כזה יקרה שוב"

  • ד' אלול התשפ"ב
אא

הרב אביגדור חיות ששכל את בנו ידידיה ותלמידו משה לוי ז"ל באסון הנורא במירון, התייחס הבוקר (רביעי) למכתבי האזהרה שנשלחו אמש לבכירים מאת וועדת החקירה הממלכתית לאסון.

בראיון ל-103FM ביקש האב השכול להבהיר 2 נקודות: "יש פה שתי נקודות. יש נקודה מבחינה אמונית, שאנחנו מאמינים שהכול מריבונו של עולם. מצד שני יש את הציווי התורני.

"כשדרשנו את הוועדה אמרו לנו 'אם זה מה שאתם חושבים ורוצים זה מה שיקום ויהיה'. כולם מבינים בשורה תחתונה שקרה כאן משהו חמור מאוד, נכון שהוא קרה אבל אסור שהוא יקרה עוד יותר. לכן אם לא נקום ונתעשת מיד, לא תהיה ברירה אחרת, חייבת לקום וועדת חקירה ואני שמח לראות שזה עובד, שזה עדיין קיים", אמר.

"אנחנו עוד מתוך השבעה, ימים ספורים לאחר האסון, דרשנו שתקום ועדת החקירה. למרות שהיו הרבה מאוד אנשים שלא היו רוצים שהוועדה תקום. האסון קרה, היה אסור שהוא יקרה, אבל אסור עוד יותר שהוא יתרחש פעם נוספת", הוסיף האב השכול, שנפצע בעצמו באסון וניצל בנס. "החובה עלינו לדאוג שדברים כאלו לא ישנו בשום צורה בדרך. אין כזה דבר חיסול חשבונות פוליטי, יש כאן בדק בית שצריך לעשות ועושים אותו. אם ככה אנחנו לא נוכל להקים שום וועדת חקירה, כי תמיד יהיה מי שיטען טענות".

הרב חיות חזר והדגיש כי מטרתו היא שאסון כזה לא יתרחש חלילה פעם נוספת: "אני לא מחפש עריפת ראשים, אני מחפש שאף אחד לא יהיה במקום ובמצב שאני נמצא בו. כשמפקד המחוז הצפוני הלך הבייתה זה לא עשה לי שמחה. שמעון לביא אדם מאוד מוערך, תרם רבות לישראל, כשהוא קם והלך הביתה האם כתוצאה מזה חודדו הנהלים? לא ראינו. אז אם נסתפק בזה ש-18 אנשים יניחו את המפתחות וילכו הבייתה, ועולם כמנהגו נוהג, לא עשינו שום דבר".

עודד הרוש משוחח עם הרב אביגדור חיות, אביו השכול של ידידיה ז"ל, שנהרג באסון מירון. איך מתמודדים? "הכל מתוכנן ומדויק. זה קשה, קשה מאוד. מתמודדים". צפו

תגיות:אסון מירוןהרב אביגדור חיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה