חדשות בארץ

מזעזע: ישראל ביתנו מקדמת הקמת משחטות לחזירים

במפלגתו של ליברמן שוברים כל קו אדום: שר החקלאות עודד פורר מקדם הקמת משחטות לבשר חזיר

  • ג' אלול התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:28)

שר החקלאות עודד פורר (ישראל ביתנו) מקדם בימים אלו הקמת משחטות חדשות לחזירים. על פי החוק הקיים היום, בישראל יש 3 משחטות לשחיטת חזירים. שתיים מהן נמצאות בכפרים נוצריים - אעבלין ומעיליא, ואחת מהן במכון למחקר שליד קיבוץ להב.

על פי הדיווח ב'כאן', פורר מקדם תיקון לחוק הקיים היום, על מנת שיתאפשר להקים משחטות בכל מקום בארץ. על פי הטיוטה, "אין כיום טעמים מקצועיים להגבלת בתי מטבחיים באותם יישובים בלבד, מה שיגביר את התחרות.  מדובר במגבלה שתוקנה לפני כ-20 שנה ואפשרה הקמת מפעלים ברשימת מקומות שחלקם כלל לא רלוונטיים כיום. הסרת המגבלה הגיאוגרפית תאפשר להקים את המפעלים באזורים מותאמים לכך, כל עוד הם עומדים בדרישות השירותים הווטרינריים.

"כל זה במטרה לפעול להפחתת יוקר המחייה, המשרד פעל להסרת המגבלה הגיאוגרפית, שתביא להגברת התחרות בין המפעלים, ועל ידי כך תוביל להורדת המחירים ולהנגשת הבשר לכלל האוכלוסייה בישראל, לרבות אזרחי ישראל שאינם יהודים. בכל הנוגע להיבטי דת, יש לפנות למשרד הדתות", לשון משרד החקלאות.

ח"כ מתן כהנא הגיב וקרא לפורר להסיר את הסוגיה מסדר היום. בחשבון הטוויטר שלו כתב כהנא: "כל עיסוק בעניין דת ומדינה צריך להגיע בהסכמות רחבות. חזירים זה לא סטטוס קוו ולא הסכמות רחבות. עודד, אנא ממך הסר את הסוגיה מסדר היום ותן למדינה להתמקד בסוגיות חשובות כמן הגרעין האיראני ולא בסוגיות מפלגות ומיותרות".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הגיב: "ישראל ביתנו לא מצליחה בשום דבר שהיא עושה, יוקר המחיה מגיע לשיאים שלא היו כדוגמתם. כל הארץ מלאה שביתות, הם לא מתפקדים בשום דבר, וכדי להסית את הנושאים הבוערים - הם מנסים לפגוע במדינה היהודית כדי שיהיו צעקות וויכוחים והם יצטיירו כלוחמים נגד הדת. אנחנו ערב בחירות ועל היועצת המשפטית לממשלה לעצור את הפרובוקציה המסוכנת הזאת לאלתר, שעד הבחירות ליברמן ואנשיו ימציאו כל שבוע פרובוקציה תורנית".

מפלגת נעם הגיבה: "ממשלת ליברמן-לפיד לא עוצרת בהרס כל סממן יהודי במידנת ישראל. בזמן שעם ישראל מתחבר לעצמו ולזהותו מחדש בחודש הרחמים והסליחות. בעת בה רוב העם קם באשמורת לסליחות, כל העם מאזין לשופר ועשרות אלפים מגיעים לכותל המערבי, לפיד וליברמן ממשיכים בריצת האמוק שלהם לפגוע בזהות היהודית".

תגיות:חזיריםישראל ביתנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה