חדשות בעולם

"אסון במימדים שלא ייאמנו": גשמי המונסון הציפו שליש ממדינת פקיסטן. אלפים נהרגו, כפרים נמחקו

גשמי המונסון הובילו לאסון הומניטרי עצום בפקיסטן: כפרים הוצפו ונותקו משאר המדינה בעקבות הצפת כבישים וקריסת גשרים

  • ג' אלול התשפ"ב
פקיסטן (צילום: shutterstock)פקיסטן (צילום: shutterstock)
אא

פקיסטן מבקשת סיוע הומניטרי מהעולם, לאחר שגשמי המונסון הקשים שהיכו במדינה הציפו שליש ממנה. מאות כפרים באזורים הרריים בצפון המדינה הוצפו, ונותקו משאר המדינה בעקבות קריסת גשרים והצפת כבישים. עשרות נהרות עלו על גדותיהם.

נכון לעכשיו דווח על לפחות 1,136 הרוגים, אך ההערכות הן שהמספר גבוה בהרבה. מיליוני בתים נהרסו, כפרים נמחקו, ועשרות מיליוני תושבים חווים על בשרם את נזקי ההצפות. סוכנות הידיעות AP דיווחה כי כחצי מיליון פקיסטנים הועברו למקלטים ברחבי המדינה.

שרת האקלים של פקיסטן, שרי רחמן, אמרה לסוכנות הידיעות AFP ששליש מהמדינה "נמצאת מתחת למים. זהו אסון במימדים שלא ייאמנו. הכול הפך לאוקיינוס אחד גדול, אין אדמה יבשה לשאוב ממנה את המים החוצה".

השיטפונות בפקיסטן הם תוצאה של גשמי המונסון שמכים במדינה מאז אמצע יוני. השנה החלה עונת המונסון מוקדם מהרגיל, והיא נחשבת לקשה ביותר מזה עשור שנים. בדרך כלל מתחילה העונה בחודש יולי ונמשכת עד אמצע ספטמבר.

ההצפות גרמו לנזק אדיר לגידולים החקלאיים ולשדות הכותנה והאורז, ועל פי ההערכות ראשוניות היקף הנזק הוא יותר מ-10 מיליארד דולר. שר התכנון והפיתוח של פקיסטן, אשאן איקבל, אמר כי ייקח 5 שנים לבנות מחדש את המדינה, ושבתקופה הקרובה צפוי בה מחסור חמור במזון.

תגיות:הצפותאסוןפקיסטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה