חם ברשת

"פתחת לנו את העיניים": מוסלמים מודים למוסלמי - שעושה הסברה ישראלית בעולם

הסופר והפובליציסט המוסלמי נור דהרי כבר מזמן הפך ל'שם דבר' בקרב קהילות פרו-ישראליות בעולם, וכשתקראו את הפוסטים שהוא כותב ברשתות החברתיות - גם אתם תבינו מדוע

אא

בתום מסע בן חודש בארץ ישראל, נור דהרי, המוסלמי הפרו-ישראלי שהוא גם סופר ופובליציסט שמתגורר בבריטניה, מסכם את תחושותיו וחוויותיו בשלל פוסטים שפשוט כיף לקרוא. הנה הם לפניכם:

***

כצפוי, מוסלמים רבים מוקירים את העשייה שלו ואת היכולת שלו להראות לעולם שישראל היא כלל לא מה שמציגים אותה בתקשורת העולמית, ובפרט בבריטניה. הנה התגובות הנבחרות על הפוסטים שלו שליקטנו מהרשת - כולן ממוסלמים אחרים שמתפעלים מתמונת המצב האמיתית שאותה הוא משקף (לטובת מי שאינו מבין אנגלית תרגמנו את התגובות בתרגום חופשי):

סאבי חאן כתב: "לא ידעתי שבנתב"ג יש חדר תפילה מיוחד למוסלמים. התקשורת בבריטניה תמיד נגד ישראל ומציגה את ישראל כאנטי-מוסלמית מובהקת. תודה שאתה מראה את האמת על ישראל, ומקווים שאתה חוזר בקרוב".

 

אותו מגיב כתב בפוסט אחר: "בלעדיך לא היינו מקבלים תמונה חיובית כל כך של ישראל. אתה 'פותח את הראש' של הרבה מוסלמים בריטיים".

 

סוולאי מוחמד כתב: "תודה שאתה מציג זווית נוספת של הסיפור".

פאראן ג'אפרי כתב: "אנחנו לא נראה את זה בתקשורת המרכזית, אבל זו האמת לאמיתה לגבי ישראל".

 

קאוזר יזהר כתבה: "נחמד מאוד. תודה שהראת את המציאות. אנחנו צריכים ללכת אל מעבר להטיות של התקשורת ושל הזקנים שלנו, שגם לא ידעו. עכשיו, כשזה עידן הגלובליזציה, אין לנו תירוץ לא להכיר את ישראל ואת האנשים החיים בישראל. אסור לנו להכליל את העם. עלינו לחוות חוויות משלנו  על ידי מפגש עם אנשים בעלי דתות שונות, שלא מוכתבות על ידי חשיבה מסורתית ואמצעי תקשורת".

 

סארווץ' הודהו כתב: "מאוד נכון אחי, ולכן אלוקים בירך אותם עם חוכמה, עשירות ופתיחות מוחית. בהיותי מוסלמי סופי-סינדהי (כנראה זרם מסוים בהודו) אני אישית מאוד אוהב אותם כי הם חקרו את העולם, ועמדו לצד כולם. יחי סינד ויחי ישראל"

תגיות:מוסלמיפרו-ישראלנור דהרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה