מורן קורס

כיבוד ההורים של מירי רגב

כמה זה מצער שאנחנו יודעים להתקשר רק כדי לבקש, ולא בשביל לומר "תודה, אבא ואמא"

  • ג' אלול התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

באחד הראיונות שלי בתוכנית "לא מובן מאליו", ראיינתי את חברת הכנסת מירי רגב.

אחד הדברים המעניינים בלראיין נשים מוכרות, הוא להיחשף לעוד צדדים אחרים בנפשן, ידועים פחות, אישיים הרבה יותר, ואיכשהו, כשמדברים על יהדות, הנשמה מתעוררת והלב נפתח.

הרבה פעמים אני מתבוננת לאחר הריאיון ביני לבין עצמי, ושואלת - "מורן, עם מה יצאת מכאן? איזה ערך מוסף קיבלת לאחר המפגש בין הנשמות שהתרחש כעת?".

ברוב הפעמים, אני יוצאת עם משפט חזק, אמירה שמהדהדת בי, כיוון חשיבה נוסף ואולי מבט שונה על אירוע שלא חשבתי עליו לפני כן. לא היה ראיון אחד, למיטב זכרוני, שיצאתי ממנו ולא קיבלתי דבר.

וכגודל ההתבוננות לאחר המפגש - כך גודל ההתחברות שלי לאותה נפש מרואיינת ולקבלת מסר עבורי לחיי.

אני זוכרת ששאלתי את חברת הכנסת מירי רגב: "האם היה איזשהו מאורע או התנהלות בחייך, שאם היית יכולה היית בוחרת לעשות אחרת - בהיבט הפוליטי, צבאי, מדיני או בחייך האישיים?".

האמת, שהייתי בטוחה שהיא תענה לי על משהו מסוים, ופתאום היא חשפה מקום אחר, בחייה האישיים, שאותי הוביל למעשה חשוב עד מאוד לאחר מכן.

לעיתים אני תוהה, עד כמה ה' מדבר אלי דרך המפגשים האלה... כאילו התשובות שלהן אמורות להגיע בדיוק לאזני, כדי שאשנה או אוסיף משהו בהתנהלות שלי.

היא סיפרה לי שאם היתה יכולה, היא היתה רוצה להיות הרבה יותר בקשר עם הוריה, לא רק להתקשר כל יום, אלא להצליח לבקר יותר מפעם בשבוע, למרות המרחק הרב. וכאן היא דמעה, דיברה על המקום ההורי בחייה, והרחיבה.

כשיצאתי ממנה, מיד לאחר כיוון הווייז למרואיינת הבאה שלי, התקשרתי לאבי היקר, והתעניינתי בשלומו. הוא שמח מאוד לשמוע את בתו שמתקשרת אליו... וכששאל אותי: "יא בינתי, איך אני יכול לעזור לך?", אמרתי לו שהתקשרתי רק כדי לומר לו שאני אוהבת אותו, שאני שמחה שהוא אבא שלי ושזכיתי בו".

אין צורך לתאר את שמחתו, אבל אחר כך חשבתי - איך זה ייתכן שאני לא מתקשרת כל יום לשוחח עם אבי, בלי לבקש דבר?! לפי תשובתו פתאום קלטתי עד כמה זה מצער שאנחנו יודעים להתקשר רק כדי לבקש, ולא בשביל לומר "תודה, אבא ואמא, שאתם ההורים שלנו".

מאז לקחתי על עצמי החלטה טובה בעניין, וממליצה לכולנו - להשתפר בתחום הנ"ל.

כמה אהבה ונתינה אנו חייבים להורינו. ולא רק זה - הרבה פעמים אנו רגילים אולי להתקשר יותר לאמא, ואבא לעיתים נשכח בצד. אז לנסות להרים לשניהם טלפון כל יום, בלי לבקש דבר, ואם צריך לבקש - זה כבר יהיה טלפון נוסף באותו היום...

תגיות:כיבוד הוריםמירי רגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה